PREMIJER KAO STROJOVOĐA /

Zadnji vlak za promjene u Hrvatskim željeznicama

Čak šest mjeseci od preuzimanja vlasti, Vlada je napravila prvi korak u jednom od svojih najvažnijih predizbornih obećanja i projekata - nizinskoj pruzi Zagreb - Rijeka. Preciznije, riječ je o osnivanju povjerenstva kojim predsjeda premijer. Koliko se sa svime kasni govori i to što vlada već razmišlja o smjeni uprave HŽ-a koju je sama postavila.

14.6.2012.
19:44
VOYO logo

Zadnji vlak za promjene u Hrvatskim željeznicama. Kako bi ga uhvatila, Vlada, koja željeznicu od početka mandata naziva prioritetom, sad osniva poseban tim. Predvodi ga sam premijer.

"Već je prošlo šest mjeseci, to nam je jedan od prioritetnih zadataka. Ovo je jedino povjerenstvo ovakve vrste kojem osim Vlade stojim na čelu", pojasnio je Zoran Milanović.

Povjerenstvo će po pitanju željeznice koordinirati sva ministarstva, sudjelovati u reformama HŽ-a, unapređivati lokalni promet, oformiti tvrtku za proizvodnju vozila. I najvažnije  - ubrzati obnovu postojeće i izgradnju nove pruge Rijeka-Zagreb.

"Ovdje preuzimam odgovornost i rizik za neuspjeh, ali u to ne vjerujem, ali vjerujem u uspjeh", dodao je premijer.

Na putu do uspjeha stoje i stari vlakovi, dotrajale pruge, česta iskakanja, višak zaposlenika i milijunski gubici. Na čvrstim promjenama grčevito inzistira i ministar prometa. Zakašnjeli plan reformi, koji mu je uprava zapuštenog HŽ-a opetovano predstavljala – svaki je put vraćao na doradu. Pa se već nagađa da se šefu uprave trese fotelja.

Naime, na upit medija je li zadovoljan radom predsjednika Uprave HŽ Holdinga, Rene Valčić, novi ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić je kazao kako 'nije prezadovoljan'.

Valčić, ujedno i sudionik nedavne e-mail afere zbog čega je Mirela Holy napustila Vladu, odlučio igrati na sigurno.

"Predsjednik Uprave HŽ Holdinga mr. sc. Rene Valčić ne bi komentirao ministrovu izjavu. Korekcije Programa restrukturiranja prema stavovima MMPI su u tijeku", priopćili su iz HŽ-a.

HŽ-ove tvrtke se cijepaju. Ukida se vuča vlakova, uskoro i krovni HŽ Holding. Od ostalih se očekuje da potegnu, bez isprika.

"Pred putničkim je i dalje proces obnove voznog parka. Infrastruktura je ona od koje očekujemo investicije. Ne isključujemo mogućnost privatizacije Carga", izjavio je Hajdaš Dončić.

Reforme koje navodno ne uključuju privatizaciju tvrtki kćeri, ali kojima će oko 2.000 HŽ-ovaca ostati bez posla, sindikati očekivano ne odobravaju i traže dijalog. Novo Vladino povjerenstvo ipak donekle pozdravljaju.

"Vjerojatno su shvatili da ovako kako je ne ide i da su sa kadrovskim rješenjima promašili, i pokušavaju nać izlaz iz ove jedne začarane situacije", kazao je Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa.

Situacije koja se u HŽ-u zasad nimalo ne popravlja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo