Zadnji vlak za promjene u Hrvatskim željeznicama. Kako bi ga
uhvatila, Vlada, koja željeznicu od početka mandata naziva
prioritetom, sad osniva poseban tim. Predvodi ga sam
premijer.
"Već je prošlo šest mjeseci, to nam je jedan od prioritetnih
zadataka. Ovo je jedino povjerenstvo ovakve vrste kojem osim
Vlade stojim na čelu", pojasnio je Zoran
Milanović.
Povjerenstvo će po pitanju željeznice koordinirati sva
ministarstva, sudjelovati u reformama HŽ-a, unapređivati lokalni
promet, oformiti tvrtku za proizvodnju vozila. I najvažnije
- ubrzati obnovu postojeće i izgradnju nove pruge
Rijeka-Zagreb.
"Ovdje preuzimam odgovornost i rizik za neuspjeh, ali u to ne
vjerujem, ali vjerujem u uspjeh", dodao je premijer.
Na putu do uspjeha stoje i stari vlakovi, dotrajale pruge, česta
iskakanja, višak zaposlenika i milijunski gubici. Na čvrstim
promjenama grčevito inzistira i ministar prometa. Zakašnjeli plan
reformi, koji mu je uprava zapuštenog HŽ-a opetovano
predstavljala – svaki je put vraćao na doradu. Pa se već nagađa
da se šefu uprave trese fotelja.
Naime, na upit medija je li zadovoljan radom predsjednika Uprave
HŽ Holdinga, Rene Valčić, novi ministar prometa
Siniša Hajdaš Dončić je kazao kako 'nije
prezadovoljan'.
Valčić, ujedno i sudionik nedavne e-mail afere zbog čega je
Mirela Holy napustila Vladu, odlučio igrati na
sigurno.
"Predsjednik Uprave HŽ Holdinga mr. sc. Rene Valčić ne bi
komentirao ministrovu izjavu. Korekcije Programa restrukturiranja
prema stavovima MMPI su u tijeku", priopćili su iz HŽ-a.
HŽ-ove tvrtke se cijepaju. Ukida se vuča vlakova, uskoro i krovni
HŽ Holding. Od ostalih se očekuje da potegnu, bez isprika.
"Pred putničkim je i dalje proces obnove voznog parka.
Infrastruktura je ona od koje očekujemo investicije. Ne
isključujemo mogućnost privatizacije Carga", izjavio je Hajdaš
Dončić.
Reforme koje navodno ne uključuju privatizaciju tvrtki kćeri, ali
kojima će oko 2.000 HŽ-ovaca ostati bez posla, sindikati
očekivano ne odobravaju i traže dijalog. Novo Vladino
povjerenstvo ipak donekle pozdravljaju.
"Vjerojatno su shvatili da ovako kako je ne ide i da su sa
kadrovskim rješenjima promašili, i pokušavaju nać izlaz iz ove
jedne začarane situacije", kazao je Nenad Mrgan,
predsjednik Sindikata strojovođa.
Situacije koja se u HŽ-u zasad nimalo ne popravlja.
Čak šest mjeseci od preuzimanja vlasti, Vlada je napravila prvi korak u jednom od svojih najvažnijih predizbornih obećanja i projekata - nizinskoj pruzi Zagreb - Rijeka. Preciznije, riječ je o osnivanju povjerenstva kojim predsjeda premijer. Koliko se sa svime kasni govori i to što vlada već razmišlja o smjeni uprave HŽ-a koju je sama postavila.