NIŠTA IZVANREDNO /

Za HŽ je 17 vagona bez kočnica tek 'smetnja u prometu'

Image

Direktor Hrvatskih željeznica negoduje zbog medijskih izvješća o nedjeljnom incidentu. Premda je utvrđeno da 17 od ukupno 18 teretnih vagona nije kočilo, on to naziva "smetnjom u prometu".

7.12.2009.
14:50
VOYO logo

ZAGREB - Predsjednik Uprave HŽ Holdinga Zoran Popovac opovrgnuo je u ponedjeljak medijska izvješća da je zbog poteškoća s kočenjem teretnog vlaka u Moravicama, u nedjelju bila ugrožena sigurnost željezničkog prometa, te istaknuo da se stoga ni na koji način taj slučaj ne može uspoređivati s onim nedavnim kada je kod Rijeke teretni vlak iskočio iz tračnica.

Popovac navodi da je dio medija, izvještavajući o teretnom vlaku koji je imao poteškoća s kočenjem pri promjeni lokomotive na kolodvoru Moravice, priloge intonirao tako da otvaraju sumnje u sigurnost prometa na hrvatskim prugama. "Što se tiče vožnje dotičnog vlaka, odmah valja reći to da sigurnost prometa na hrvatskim prugama ni u jednom trenutku nije bila ugrožena", ističe u priopćenju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodaje da se vožnja tog vlaka i njegov sastav (25 teretnih vagona u vlasništvu Mađarskih državnih željeznica natovarenih praznim kontejnerima) ni po čemu ne može uspoređivati s vožnjom i sastavom teretnoga vlaka (16 teretnih vagona u vlasništvu HŽ Carga) koji je 21. studenoga iskočio iz tračnica u kolodvoru Sušak-Pećine, bez obzira što je riječ o vagonima iste serije, koji, inače, voze po svim europskim prugama.

Popovac napominje da se vlak u nedjelju iz Budimpešte kretao prema Rijeci, te da je prije dolaska u Moravice njegova kompozicija tri puta promijenila lokomotivu i kod svake je promjene obavljen tehnički pregled svih vagona, uključujući i sustav kočenja koji je bio uredan, a o čemu postoji i dokumentacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vlak se, dodaje, tijekom vožnje kroz Hrvatsku nekoliko puta zaustavljao zbog prometnih razloga, a strojovođa pritom ni jednom nije imao primjedbi na kočenje.

Dolaskom na kolodvor Moravice vlak je, zbog tehnološko-tehničkih razloga i propisa, morao biti rastavljen na dva dijela, te je provjerom kočenja utvrđeno da ne koči 17 od ukupno 18 vagona novosastavljene kompozicije.

U HŽ-u navode da su potom označeni svi vagoni i isključene im kočnice te nije dopušteno da vlak nastavi vožnju prema Rijeci, što je okarakterizirano kao "smetnju u prijevozu", dakle ne kao izvanredni događaj, te da stoga nema potrebe osnivati istražna povjerenstva.

Vlak će u ponedjeljak u Moravicama pregledati stručna komisija te će se, nakon njezina nalaza, odlučiti na koji će način i kamo biti otpremljeni vagoni, tvrdi Popovac, te naglašava da se u HŽ-u pridržavaju međunarodnih propisa, pa i onih o načinu sastava vlakova i sustavu kočenja, "pa još jednom možemo ustvrditi da su kod spomenutog vlaka poštivani svi predviđeni postupci i da ni u jednom trenutku sigurnost prometa nije bila ugrožena"

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo