U listopadu prošle godine Yahoo je najavio da će obnoviti i poboljšati svoj webmail servis. Za Yahoo! Mail Beta obećano je da će se povećati brzina usluge te će nuditi poboljšanju zaštitu od neželjene elektroničke pošte i zloćudnih programa.
Međutim, u neposrednoj blizini objavljenih pravila koje se tiču privatnosti, Yahoo je dodao da će, kada je to primjereno, "koristiti ključne riječi dobivene postupkom skeniranja sadržaja e-pošte za display oglašavanje i druge vrste ciljanih oglasa na svojoj oglasnoj mreži".
Ili, kako stoji na stranicama Yahooa:
"Kada koristite novi Yahoo! Mail Beta, naši računalni sustavi detektirati će određene riječi i fraze (mi ih zovemo 'ključne riječi') unutar vaših poruka. Rezultat toga mogao bi biti taj da vam se u vašem mailu prikažu oglasi za proizvode i usluge koji se odnose na te ključne riječi. Osim toga, ove riječi mogu doprinijeti interesnim kategorijama koje dodjeljujemo vašem pregledniku za oglase bazirane na vašem interesu, a koje vam prikazujemo kroz našu Yahoo! oglasnu mrežu. Ne prikazuju vam se nikakvi dodatni oglasi, samo oglasi koji su za vas relevantniji".
Nije nimalo neobično da i Yahoo!, baš kao i Gmail ili AOL Mail skeniraju sadržaj e-mail poruka kako bi vam isporučili "relevantnije" oglase, međutim Google i AOL ne koriste podatke prikupljene iz takvog skeniranja emailova za drugu vrst ciljanog oglašavanja na svojim mrežama.
Pravila o privatnosti za redovne stare korisnike Yahoovog email servisa glasi: "Praksa Yahoo-a je da ne koristi sadržaj poruka pohranjenih u vašem Yahoo! Mail sandučiću u marketinške svrhe".
Kako piše Adotas, ovo je prilično velika promjena, premda je Yahoo! omogućio da korisnici sami lako mogu isključiti određene opcije koje se tiču takve vrste oglašavanja.
Yahoo tvrdi da se informacije dijele s "pouzdanim partnerima", a ne sa samim oglašivačima, međutim, i Yahoo! je poput Googlea portal te ima dosta elemenata društvene mreže. Zamislite uostalom reakciju javnosti kada bi Facebook odlučio skenirati vaše emailove i tražiti u njima ključne riječi te vam potom na osnovu tih informacija počeo isporučivati ciljane oglase?
Kako piše Shelly Palmer u knjizi "Zen u umjetnosti digitalne privatnosti" (koja predstavlja poziv na osobnu odgovornost za korisnike društvenog interneta) "vi ne možete biti 'malo' trudni ili 'malo mrtvi'. Informacije jednostavno ne mogu biti 'malo privatne'."
Htjeli to priznati ili ne, email se ipak čini kao zadnji bastion internet privatnosti. Sigurno nije tako privatan kao fizička razmjena pisama, ali ipak više privatan od komunikacije na društvenim mrežama, forumima, mailing grupama i sl. Čini se da Yahoo! Mail Beta sada to želi proomjeniti.
Što vi mislite o Yahoo-ovom skeniranju emailova? Koliko uspješno računalni sustav može razumjeti prirodni jezik i kategorizirati ga za potrebe ciljanog oglašavanja? Ili drugim riječima, jesu li tako dobivene informacije dovoljno korisne da opravdaju sumnju o Yahoo-ovo ugožavanje prava na privatnost?