Christopher Wylie, informatički analitičar i bivši zaposlenik tvrtke Cambridge Analytica, koji je otkrio kako je ta tvrtka zloupotrebljavala privatne podatke Facebook korisnika kako bi utjecala na američke izbore, danas se pojavio pred Odborom za digitalne medije i kulturu pri britanskom parlamentu.
Wylie je između ostalog, ondje pričao i o tome kako je prethodnik na njegovoj poziciji u spomenutoj tvrtki misteriozno preminuo u jednoj hotelskoj sobi u Keniji, napomenuvši kako postoji velika mogućnost da je bio otrovan.
>>Nova razina skandala: Facebook prikuplja podatke o pozivima i porukama s Android mobitela
Tehničar Dan Muresan pronađen je mrtav nakon što su se u javnosti pojavili izvještaji sporazuma na kojem je Muresan radio i koji nije bio uspješan.
Wylie dodaje kako je čuo glasine kako je kenijska policija bila potplaćena da ne ulazi u spornu hotelsku sobu 24 sata kako bi se prikrilo da se u njoj nalazi beživotno truplo Cambridgeovog tehničara.
U detaljnom opisu cijele situacije, Wylie je istaknuo kako je njegov prethodnik radio za predsjednika Uhuru Kenyattu pri njegovoj kampanji za drugi predsjednički mandat. "Tako to ide kad radiš s kenijskim političarima, kad nešto zaj***š, moraš platiti za to".
Inače, spomenuti Muresan bio je sin bivšeg rumunjskog ministra poljoprivrede, koji je trenutno u zatvoru zbog optužbi za korupciju.
"Progovorio sam jer je Trump pobijedio na izborima"
Wylie je također izjavio da je jedan od glavnih razloga zbog kojih je odlučio progovoriti o slučaju bio izbor Donalda Trumpa za američkog predsjednika.
"Ne bih rekao da sam to učinio samo zbog Donalda Trumpa, ali zbog njega sam shvatio da se radi o jako velikom utjecaju. Smatram da takve operacije s informacijama u vojnom stilu ne priliče nijednom demokratskom procesu".
Wylie je otkrio je da je Cambridge Analytica, tvrtka čiji vlasnik je milijarder Robert Mercer, koristila osobne informacije preuzete bez dozvole u ranoj 2014. za stvaranje programa koji profilira američke glasače kako bi mogao na njih utjecati personaliziranim političkim reklamama.