Znate li za Falak G? E, pa stajao nas je milijun dolara!

U hrvatskim lukama svako malo zaustavi se neki 'problematični' stariji brod kojim upravlja poslovno problematični brodovlasnik.

11.11.2010.
14:47
VOYO logo

Naime, na Trgovačkom sudu u Rijeci ovoga petka održat će se druga sudska dražba na kojoj bi trebao biti prodan brod za rasuti teret Falak G, nosivosti oko 2500 tona i star 38 godina. Taj brod već četiri godine stoji napušten na mrtvom vezu u riječkoj luci i više nije ni za što drugo no za staro željezo, piše Vjesnik. Stručnjaci procjenjuju da može biti prodan za najviše 200 tisuća dolara, te potom otegljen u najbliže rezalište u Turskoj.

Falak G bio je u vlasništvu grčkog brodovlasnika, registriran u Liberiji, a plovio je pod slovačkom zastavom. Nasukao se kod Koromačna u Istri početkom 2006. godine, s posadom od 16 Pakistanaca i jednim Ukrajincem. Nakon što je odsukan, otegljen je u riječko brodogradilište Lenac, gdje je 'zakrpan'. Potom je premješten, 'privremeno', na vez na riječkom lukobranu, gdje je ostao tri godine, a nakon toga izmješten je u Porto Baroš.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Pomorci' se htjeli dokopati EU pa se nasukali

Grčki brodovlasnik napustio je brod i posadu vrlo brzo nakon što su počeli problemi, a dio posade razbolio se uslijed hladnoće i nedostatka hrane, jer na brodu nije bilo ni nafte za grijanje. U pomoć im je priskočio Sindikat pomoraca Hrvatske, koji im je osigurao i avionske karte za odlazak iz Hrvatske. Tada je šestero članova posade, Pakistanaca, nakon slijetanja u Pragu zatražilo azil u Češkoj. Navodno je svih 14 pakistanskih članova posade ukrcano na 'Falak G' da bi se dokopali Europske unije, što objašnjava i kako su se ti 'pomorci' nasukali kod Koromačnog.

Nakon odlaska posade, Falak G je ostao na teret lučkoj upravi Rijeka, odnosno hrvatskoj državi, s potraživanjima samo na ime četverogodišnjeg veza u riječkoj luci većim od 600 tisuća dolara (460 dolara na dan), a ostao je i dug od oko 300 tisuća dolara za odsukavanje i tegljenje do Lenca jednom privatnom brodaru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, Falak G je u svojih 38 godina plovidbe i plutanja petnaestak puta promijenio ime, a kad je u Hrvatskoj zaustavljen 2006. godine, na njemu su lučke vlasti pregledom utvrdile više od 20 tehničkih nedostataka, iako na prethodnom pregledu u grčkoj luci nije utvrđen ni jedan nedostatak.

Sindikat pomoraca Hrvatske objavio crnu listu

Da bi Hrvatska barem djelomično izbjegla ovakve probleme, Sindikat pomoraca Hrvatske objavio je svoju crnu listu podstandardnih brodova, kojima bi trebalo zabraniti uplovljenje u naše luke. Na toj listi trenutačno je 20 brodova, ali je jedan od navedenih brodova svejedno prije nekoliko dana doplovio u riječku luku.

Falak G, naravno, nije jedini brod koji 'siše' novce. Na mrtvom vezu u Šibeniku je egipatski brod Serine, koji se nasukao na Unije u siječnju 2008. godine. U malološinjskom brodogradilištu od svibnja ove godine na vezu je talijanski brod Generoso, a početkom listopada ove godine u Koromačnom u Istri zbog niza tehničkih nedostataka zaustavljen je brod Adriacem...

Vezani članci:

arti-201008260380006 arti-201006190195006 arti-201009220388006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo