PROMJENE U ONLINE NASTAVI: /

Je li moguće da ova školska godina završi bez ocjena? Sve je više zagovornika takvog rješenja

Image
Foto: Ilustracija: Marin Tironi/PIXSELL

Trenutačno traje rasprava o dopuni Pravilnika o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika kako bi se utvrdili načini ocjenjivanja učenika u online i televizijskoj nastavi

30.3.2020.
8:52
Ilustracija: Marin Tironi/PIXSELL
VOYO logo

U izvanrednim okolnostima zbog pandemije koronavirusa, Ministarstvo znanosti i obrazovanja poslalo je u subotu u e-savjetovanje nacrt Pravilnika o dopuni Pravilnika o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnim i srednjim školama, a rasprava će trajati do 2. travnja, javlja Jutarnji list.

Dopune Pravilnika su potrebne kako bi se utvrdili načini ocjenjivanja učenika u online i televizijskoj nastavi. Dosad nije bilo brojčanog ocjenjivanja učenika, a resorna ministrica Blaženka Divjak najavila je da će tako biti sve do početka travnja, nakon čega će školama poslati dodatne upute kako provoditi ocjenjivanje i vrednovanje učenika u online nastavi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Većina sudionika e-savjetovanja pozdravlja dopune pravilnika, no mnogi upozoravaju kako u sastavljanju uputa treba biti pažljiv te konzultirati struku i učitelje praktičare. Neki upozoravaju kako treba točno definirati elemente vrednovanja prema uzrastu učenika i specifičnostima predmeta, a s obzirom na situaciju, kriterije bi trebalo i malo "spustiti", posebno jer mnogi učenici nemaju kod kuće iste tehničko-tehnološke mogućnosti (zbog potresa koji je pogodio Zagreb i pucanja internetskih veza).

Image
UPOZORENJE HRVATSKOG ASTRONOMA: /

'Ovo nije kraj. Ali ne shvatimo li u što treba ulagati, teško da ćemo ikad više dobiti šansu...'

Image
UPOZORENJE HRVATSKOG ASTRONOMA: /

'Ovo nije kraj. Ali ne shvatimo li u što treba ulagati, teško da ćemo ikad više dobiti šansu...'

Samo opisno ocjenjivanje?

Mnogi pozivaju da se učenici u razrednoj nastavi, a osobito oni u prvom razredu osnovne škole, uopće ne ocjenjuju brojčano, nego samo opisno. Za viši uzrast predlaže se da većinu ocjene čine učenikove aktivnosti, ažurnost u izvršavanju obveza, komunikacija i kreativnost, a tek onda poznavanje sadržaja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Poziva se i na olakšavanje postupaka za maturante, na primjer da nužno na maturi ne moraju pisati tri obvezna predmeta plus izborne, "nego da filtar za fakultete budu predmet ili dva, onaj čiji je kurikul nužan za svladavanje tog odabranog područja znanosti, ništa više od toga, u obliku mature ili pak prijamnog ispita. Nikako oboje!"

Kako ocijeniti praksu i praktičnu nastavu?

Prosvjetari iz strukovnih škola upozoravaju kako je potrebno posebno definirati način vrednovanja praktične nastave i stručne prakse, a jedan od sudionika rasprave upozorio je da je u ovim okolnostima upitno je li i koliko uopće moguće odraditi praksu kod poslodavaca.

Pozvao je i na precizne upute oko načina vrednovanja u obrani završnog rada u strukovnim školama. Dio komentatora upozorava i kako će biti izuzetno teško objektivno i realno ocijeniti učenike u virtualnom svijetu jer nitko ne može biti siguran stoji li iza nekog rada konkretan učenik ili možda netko drugi.

"Bez obzira na to je li riječ o brojčanom ili opisnom ocjenjivanju, pitanje je koliko ono može biti realno. Kako možemo znati tko je doista poslao materijale, eseje, odgovore i slično", upozorava komentator.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Treba li odustati od brojčanih ocjena?

Neformalno, piše Jutarnji list, sve je više onih i među stručnjacima i praktičarima koji ne vide načina kako provesti bilo kakav objektivan način vrednovanja u online nastavi pa predlažu i da se ova školska godina završi bez brojčanog ocjenjivanja. "Učenicima unesimo zaključnu opisnu ocjenu i omogućimo prelazak u viši razred."

Situaciju s koronavirusom u Hrvatskoj i svijetu iz minute u minutu možete pratiti OVDJE.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo