Zagrepčanima koji su se dosad vozili od Mihaljevca do Zapruđa uskoro će se pridružiti i putnici iz Travnog, Dugava i Jakuševca. Naime, ZET-ova osmica ići će sve do Ranžirnog kolodvora.
Proširenje trase dio je projekta rekonstrukcije Sarajevske ceste koji je najavljen još 2016. 'Osmica' će se po novom spuštati od Mihaljevca do Zapruđa, ali će nastaviti pa 145 milijuna kuna vrijednom putu pokraj Travnog i Dugava te završiti kod Ulice Aleksandra Brdarića. Od Zapruđa do Ranžirnog kolodvora tramvaj će stati na osam postaja. Očekuje se da će polasci biti svakih 11 minuta.
Cilj je prugu spojiti s nadvožnjakom
Uz rekonstrukciju Sarajevske planira se i zeleni pojas uz kojeg će se nalaziti pješačka i biciklistička staza. Cilj je prugu spojiti s nadvožnjakom koji bi trebao ići iznad Ranžirnog kolodvora te se spojiti na autocestu do Siska.
'Sarajevska cesta trenutačno je u groznom stanju. “Guramo” je prema obnovi, ali već se drugu godinu radovi na njoj odgađaju jer bi uskoro trebala krenuti ta potpuna rekonstrukcija', rekao je predsjednik Gradske četvrti Novi Zagreb - istok Milenko Arapović za Večernji.
Stanovnici Dugava i Travnog pozdravljaju odluku Grada.
Put do grada bit će upola kraći
'Naravno da bilo dobrodošlo da se pruga “osmice” produži do Dugava. Put do grada bio bi nam upola kraći jer ne bismo morali prvo pješačiti do autobusne stanice, pa do Glavnog kolodvora i na tramvaj, već bismo fino sjeli kao gospoda i začas bili u Draškovićevoj, a da ne presjedamo sto puta', rekla je Ines Mrčela.
Prometni stručnjak i gradski vijećnik Goran Husinec smatra da je krajnje vrijeme za nove tramvajske trase. 'Ideja o tramvaju duž Sarajevske je odlična. Grad se proširuje i linije bi se trebale proširivati sukladno s njim', rekao je Husinec koji smatra kako bi podzemna željeznica bilo najbolje rješenje.
Za podzemnu nema novca
'Najbolje rješenje bila bi podzemna željeznica, koja se planirala izgraditi još u prošlom tisućljeću, ali za nju nikako nema novca, a vjerojatno ga i neće biti', kazao je Husinec te dodao kako se život u gradu svakim trenom ubrzava, a javni prijevoz ne prati taj tempo.
Prema planu iz 2016., sredinom ove godine trebala je početi izgradnja nove tramvajske pruge, ali to se neće dogoditi.
'Na ljeto bismo trebali početi otkup zemljišta koja nisu u našem vlasništvu kako bismo mogli nesmetano izvesti trasu pruge', odgovorili su u Gradu. Posao cijelog produžetka 'osmice' trebao bi biti dovršen do kraja 2020.