Kvalificiranih vozača zainteresiranih za rad kronično nedostaje ne samo u Zagrebu, već i u velikom dijelu Hrvatske, pa i Europe. Poznato je da su tim ozbiljnim problemom pogođeni privatni prijevoznici s područja metropole i okolice koji su počeli zapošljavati i strance, a i ZET je već u nekoliko navrata raspisao natječaj kojim traži vozače, bez nekog velikog uspjeha, piše Večernji list.
Umjesto tradicionalnih metoda, ZET je odlučio internim natječajem potaknuti svoje vozače koji se približavaju mirovini da ostanu raditi. Uz to su otvorili mogućnost umirovljenicima da se prijave za rad na pola radnog vremena, pružajući priliku za dodatno zapošljavanje.
Postojeće se vozače, dakle, poziva da prije navršene 65. godine tvrtki podnesu zahtjev za produljenjem radnog odnosa, s naznakom do kojeg datuma žele nastaviti raditi. Umirovljenici koji nisu već zaposleni u ZET-u, a žele biti vozači, moraju ispuniti nekoliko uvjeta. Potrebno je imati završenu školu za vozača i važeću vozačku dozvolu D kategorije te biti zdravstveno sposoban za taj posao, a u obzir će se uzeti i dosadašnje radno iskustvo.
S obzirom na izazove s kojima se suočavaju vozači, ZET je svjestan potrebe za povećanjem atraktivnosti posla. Ovim se mjerama omogućuje da vozači primaju mirovine uz rad na pola radnog vremena, čime se potiče interes za ostanak ili povratak u radni odnos.
Prosječna je plaća vozača u ZET-u između 1.100 i 1.400 eura neto po podatcima sindikata, što za taj posao mnogima nije dovoljno. Osim redovne satnice, u ukupni iznos ulazi i prekovremeni rad, noćne smjene i dvokratni rad, a uključeni su i razni dodaci na koje ZET-ovci imaju pravo na temelju kolektivnog ugovora.
POGLEDAJTE VIDEO: Ovako izgleda model novih tramvaja koji stižu u Zagreb. Šef ZET-a otkrio veliku prednost