Oko tih je zahtjeva u javnosti dignuta velika buka. Napadaju se sindikati, vozači, kontrolori te najviše uprava Zagrebačkog električnog tramvaja, koja se od cijele priče ograđuje.
Prijedlog uprave ZET-a početkom 2012. bio je povećanje kazne za sve koji se voze bez karte, no zamisao nije prošla. U Sindikatu vozača i prometnih radnika ZET-a ovih se dana pojavio u medijima isti prijedlog, na koji su građani s negodovanjem reagirali. Kazne bi se, tvrdi predsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika ZET-a Ante Jelić, trebale povećati za dobrobit svih, a kontrolori bi se trebali zaštititi.
''Uprava ZET-a ograđuje se od svih izjava sindikalnih predstavnika i tvrdi kako s tim prijedlogom nemaju nikakve veze. Nama je u interesu samo da funkcionira pravna država - da policija obavlja svoj posao, a kontrolori svoj'', izjavio je direktor ZET-a Dubravko Baričević.
Gubitak od 300 milijuna kuna
Djelatnici ZET-a mogu biti članovi oko 15-ak sindikata, od kojih svatko vuče na svoju stranu. O pregovorima vezanima uz povećanje ovlasti kontrolora i povećanje kazni, kaže predsjednik Sindikata hrvatskog vozača Miljenko Gočin, nisu imali nikakvih saznanja. No tvrde kako ne sumnjaju da se o tome razgovaralo, možda je čak i tako dogovoreno.
Razlog za odluku kojom bi se od građana ubirao novac, tvrdi sindikat Hrvatskog vozača, najvjerojatnije je skupljanje sredstava i punjenje blagajne jer ZET posluje s gubitkom od oko 300 milijuna kuna.