Zagrebački turizam doživio je još jedan fijasko. ZET dnevno već razvozi samo po jednog putnika u svojih 12 električnih automobila nabavljenih za tri milijuna kuna, a Večernji list javlja kako su u svibnju kupili i četiri panoramska autobusa za devet milijuna kuna koji ne mogu na sve ture koje u ZET-u sami nude - jer su previsoki za zagrebačke nadvožnjake.
Ne mogu pripomoći drugim linijama
Standardna zelena linija, koju panoramski autobusi voze od Kaptola, preko Maksimira i Budeka do Jaruna i natrag, jednim dijelom prolazi Savskom cestom. Tamo novi MAN-ovi autobusi ne mogu, kao ni Miramarskom. Budući da mogu samo u određene dijelove grada, oni voze svoju posebnu liniju i ne mogu uskočiti u standardnu zelenu ili pak crvenu koja prometuje samim središtem grada.
Panoramski autobusi ionako voze od lipnja do rujna, no na okretištu u Dubravi gdje su parkirani kažu kako se ni u mjesecima kad rade nisu navozili. Predstavljeni su uoči Dana grada u svibnju ove godine, uz nazočnost i gradonačelnika Milana Bandića, koji se nabavom autobusa i nije mogao baš nahvaliti.
''Grad koji je triput zaredom dobio nagradu za najbolji Advent u Europi i koji je prošle godine proglašen najboljom turističkom destinacijom u Hrvatskoj mora dizati standarde. A ova četiri nova autobusa dokaz su da upravo to i radimo'', izjavio je tada zagrebački gradonačelnik.
Nova žuta linija
O gabaritima turističkog prijevoza upitan je i sam ZET, iz kojeg su potvrdili da su autobusi zaista previsoki.
''Za šire gradsko područje Turistički panoramski autobusi koji su predstavljeni u svibnju nabavljeni su kako bi se turistička ponuda ZET-a i Grada Zagreba proširila, a ujedno i podignula kvaliteta usluge'', izjavili su iz ZET-a.
Također su podsjetili na postojeće crvenu i zelenu liniju na kojima turisti mogu razgledati uže središte grada te parkove poput Maksimira, Bundeka i Jaruna. Zatim su dodali kako su autobusi za koje ih je Večernji pitao ''većih prijevoznih kapaciteta, što podrazumijeva i drukčije tehničke karakteristike vozila'', no oni su ''uključeni na potpuno novu, žutu liniju kojom je obuhvaćeno i šire gradsko područje''.
''Dakako, karakteristike vozila usklađene su s prometno–tehničkim uvjetima cestovnih koridora kojima linije prolaze, a trase turističkih linija podložne su izmjenama'', objasnili su iz ZET-a.