Brojni građani pritisnuti krizom sve se rjeđe voze automobilima, a i oni koji se voze sve češće izbjegavaju mijenjati gume na limenim ljubimcima, plaćati njihovo redovito održavanje, ali i registraciju vozila.
Hrvatski ured za osiguranje procjenjuje da u Lijepoj našoj u svakom trenutku ima oko 130 tisuća neregistriranih vozila. Nije uvijek riječ o istim vozilima, a nisu ni sva neregistrirana u prometu. No, može se računati da se na cestama nalazi oko 60 tisuća vozila kojima je istekla registracija, polica osiguranja, odnosno vozila koja nemaju obavljen tehnički pregled. Načelnik Odjela za sigurnost cestovnog prometa u Ravnateljstvu policije Boris Orlović ipak tvrdi da je taj broj u opadanju, i to zbog strogih kontrola.
Kazne policije i do 20.000 kuna
"Vlasnicima vozila koji u roku od 15 dana ne registriraju vozilo dostavljaju se obvezni prekršajni nalozi od 700 kuna, a ako se nakon toga roka zateknu u prometu, kazna je 2.000 kuna, uz isključenje iz prometa i skidanje registracijskih pločice. Uz to se po Zakonu o osiguranju pokreće optužni prijedlog, a kazna može biti od 5.000 do 20 tisuća kuna", kazao je Orlović za Slobodnu Dalmaciju.
Ne vratite li osiguranju novac, posežu za cjelokupnom imovinom
Hrvatska je po udjelu broja neregistriranih vozila u prometnim nesrećama oko 2,55 posto iznad europskog prosjeka. Onima koji dožive prometnu nesreću, a nemaju osigurano vozilo, osiguravajuće kuće ipak 'pomažu'. Oštećenicima one isplaćuju cjelokupnu naknadu. No, potom pokreću sudske postupke za naknadu tih iznosa s prisilnom naplatom, odnosno ovrhom nad cjelokupnom imovinom. Dosad je pokrenuto 3.699 takvih postupaka.
"Nažalost, to je jedini način da se poboljša sadašnje stanje te paralelno s MUP-om i Centrom za vozila Hrvatske provodimo stalne kampanje, apeliramo i ukazujemo na važnost osiguravanja i urednog registriranja vozila", riječi su kojima je situaciju prokomentirao direktor Hrvatskog ureda za osiguranje Hrvoje Pauković.
Vezani članci:
arti-201105230075006 arti-201105180724006