Kupci su i zbog jedne lipe spremni promijeniti dućan

31.12.2012.
7:30
VOYO logo

Kvaka je očito i u tome što je, primjerice, Dukatovo mlijeko s 3,2 posto mliječne masti već u prosincu 'baždareno' na cijene više 6,24% u odnosu na studeni. Dragan Munjiza, direktor konzultantske kuće Jakov Viktor, kaže da hrvatsko gospodarstvo ne može izbjeći svjetske trendove koji prate poskupljenja velike većine poljoprivrednih proizvoda, što je naprosto viša sila. Prema predviđanjima svjetskih agencija za hranu, mlijeko, jaja i meso u 2013. rast će najmanje 5 do 15%, a kako je i u svakoj zemlji koja je ulazila u Europsku uniju bilo poskupljenja, što je bila posljedica usklađivanja cijena s okruženjem, Hrvatska ni na to neće biti imuna.

Svjedočimo i novom trendu da se proizvođači i trgovci u dijelu osnovnih proizvoda čak odriču marže kako bi kupce zadržali pod svaku cijenu. Bude li jeftinije u BiH, Sloveniji ili Mađarskoj, tvrdi Munjiza, ponovno možemo očekivati šoping-turizam, piše Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Potrošači su u krizi spremni i zbog jedne lipe promijeniti trgovca ili po ulje i šećer ići u Sloveniju, bez obzira na izgubljeno vrijeme i potrošeni benzin. Zato trgovački lanci moraju cijene osnovnih 50 artikala držati na minimalnoj ili čak negativnoj marži'', kaže Munjiza, koji predviđa da će se zbog svega toga akcije u 2013. intenzivirati, čak i kao trajni oblik ponude, te još više pojačati pritisak na proizvođače i distributere da trgovcima omoguće dodatne rabate ili jeftinije proizvode.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo