Raste strah stanovnika Rijeke i riječkoga prstena koji se koriste javnim prijevozom gradskim autobusima Autotroleja. U posljednjih godinu dana autobusi se sve češće kvare, a često i zapale tijekom vožnje, kao što je to bio slučaj ovog tjedna. No nije to jedina briga gradske tvrtke.
Autobus u garaži čeka vještačenje. Mehaničari su popravili motor, ostavili ga da radi četiri sata pa krenuli na pokusnu vožnju. Na zaobilaznici prema Grobniku motor je planuo, a buktinja progutala sve.
"Ovo što prenose određeni portali ili određene političke opcije, kako se uopće ne održava, nego da se fingira održavanje i takve fakture šalju apsolutno argumentirano odbacujem, znači tu radi 77 ljudi u službi održavanja", rekao je Željko Smojver, direktor Rijeka plusa.
Direktor Rijeka plusa, gradske tvrtke koja održava vozni park Autotroleja umiruje građane i kaže kako autobuse ne puštaju u promet dok se ne utvrdi da su 100 posto ispravni i dok se za rezervne dijelove ne tvrdi jesu li originali ili zamjenski.
"Ne može se ugraditi nešto što nije atestirano i što nije dobilo sve certifikate u Republici Hrvatskoj", dodaje, a putnici su, tvrdi, sigurni.
"Naravno da se brinemo, pogotovo što naša djeca i unučad idu u školu, stariji, mi penzići isto stalno điramo", kazala je Branka Brlić, stanovnica Rijeke.
U godinu dana planulo je šest autobusa. Posljednji, star 11 godina, s više od 700 tisuća prijeđenih kilometara. Ostali imaju oko milijun. Sada kupuju nova 54 autobusa, od kojih 20 samo ove godine. Postojećima je, kao i u ostatku Hrvatske, prosjek starosti 12 godina. Sadašnjih 313 vozača nije dovoljno pa je red vožnje već reduciran.
"Nama, da bi mogli normalno funkcionirati, znači da bi mogli ispoštovati vozni red i realizirati sve polaske nedostaje barem 30 vozača", rekla je Kristina Prijić, glasnogovornica Autotroleja.
Otkrivaju kako je početna plaća 6, 5 tisuća kuna, a s dodacima za radni staž i smjenu penje se i do 8,5 tisuća kuna. Unatoč tome, na natječaj im se još uvijek nitko ne javlja.