nakon nesreće u Brodu /

Zašto se putnici u autobusima ne vežu? Iako je obavezno, vezanje ne kontroliraju ni vozači ni policija

Odšteta, kolika god bila, obitelje i prijatelje poginulih neće puno utješiti

27.7.2021.
22:28
VOYO logo

Da su putnici u autobusu bili vezani, mrtvih i teško ozlijeđenih bi sigurno bilo mnogo manje ako bi ih uopće bilo, složni su prometni stručnjaci. Međutim premda policija rado kažnjava sve koji se nisu vezali u automobilu, autobuse očito nitko ne kontrolira premda je vezanje pojasa u njima jednako obavezno a nevezanje može biti još više smrtonosno, kako se pokazalo u nesreći kod Broda. 


A sve okolnosti nesreće bit će uključene i u procjenu odgovornosti za isplatu štete koju će obitelji poginulih putnika ili stradali putnici gotovo sigurno zatražiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa


Pojasevi u autobusima stvarno postoje. Da, stvarno. Možda ste iznenađeni jer apsolutno nitko se nikad ne veže u autobusu, niti itko to nadgleda, a čak sa strane postoji ovakva jedna naljepnica - sa simbolom vezanog pojasa, ali to je izgleda samo ukras.

"Nama je to nemoguće kontrolirati pošto sam ja ovdje naprijed, kolega pogotovo kad ode odmarati, mi smo dužni ljude upozoriti da imaju pojas i da su dužni se vezati ali to rijetko tko poštiva", rekao je Branko Pintar, vozač autobusa.

Kako se boriti s umorom?  


Inače kazna za nevezanje je 1000 kuna, ali samo na papiru. U stvarnosti se nikoga nikad ne kažnjava. Branko ima još dvije godine do mirovine – svaki put kad se dogodi nesreća autobusa, među vozačima uvijek ista tema. Kako se boriti s umorom?


"Nema vozača kojemu se nije prispavalo, to je normalno. To se staje odma na prvoj pumpi ako je moguće i poslije to nestane to je trenuto to se događa svima nije to sad nešto, taj vozač sad nije zločinac neki, nije razbojnik, nije on to namjerno napravio", rekao je Pintar. 


Poštuju se propisi 4 i pol sata vožnje pa pauza, kontroliraju se tahografi, nisu problem zli gazde koji ih ganjaju. Kaže Ivan, vlasnik tvrtke, i uvjerava nas da svojih 10 vozača ne tjera na ništa protuzakonito.

Ivan Leskovar, vlasnik tvrtke za prijevoz rekao je kako nema forsiranja i kako nije gazda koji stišće svoje. "Svi oni imaju dnevne i tjedne odmore, sigurno se zna desit da pogotovo ako su zastoji na cestama da se probije neko vrijeme rada, ali onda se zna procedura, stajanje na idućoj pumpi", dodao je. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vozač je očito bio umoran




Tako je u Hrvatskoj. Pitanje je, je li kosovski vozač poštivao propise i je li stao nakon 4 i pol sata. Vožnja od Frankfurta do Prištine traje više od 25 sati. Do Slavonskog Broda autobus je prešao 1000 kilometara, vozač je očito bio umoran.


"Pa može se to pridržavati pogotovo na tim dalekim linijama pogotovo ako vozimo za frankfurt menjamo se nekad tri sata nekad četiri, sve zavisi od iskrcaja. Nije isto vozit poslijepodne od 2 do 6 ili poslije pola noći od 00:00 do 4 ujutro",  dodao je Pintar.

Stjepan Lisičak, sindikat prometa i veza Hrvatske rekao je: "Nekako kao da od nesreće do nesreće uvijek pričamo o istom, a grozni su uvjeti, a plaće, ali sve ostane isto. Sve manje vozača ima". 

Pravo na odštetu



A nakon nesreće, pravo na odštetu imaju članovi obitelji, ali neće se čekati vlasnik Kosovske prijevozničke firme – objašnjavaju u udruzi stradalih.

Mihael Hribar, udruga stradalih u prometnim nesrećama Bonus, rekao je: 
"U finalu će to platiti kosovski osiguravatelj, odnosno osiguravatelj kod kojeg je sklopljeno pogranično osiguranje, e sad da li je to sklopljeno, to treba vidjet, ima dosta posla da bi se regulirala ova šteta". 

 Odšteta, kolika god bila, obitelje i prijatelje poginulih neće puno utješiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo