RIJEKA - VELIKO GRADILIŠTE /

Zašto kasni dovršetak najskuplje ceste u Hrvatskoj? Priprema se i veliki projekt koji će drastično promijeniti grad

Image
Foto: Profimedia

Dionica duga oko tri kilometra i vrijedne 66 milijuna eura povezat će središte Rijeke na mrežu autocesta, a gotovo da nema djelića te ceste koji nije u usjeku, na vijaduktu, u tunelu ili ispod nadvožnjaka

15.2.2023.
8:44
Profimedia
VOYO logo

Završetak radova na Državnoj cesti D 403 koja će povezivati riječku obilaznicu s novim kontejnerskim terminalom na Zagrebačkoj obali i mrežom gradskih prometnica na križanju sa Zvonimirovom ulicom prolongiran je do kraja srpnja, kazao je za Novi list Martin Abramović, inženjer riječke ispostave Hrvatskih cesta. Riječ je o projektu vrijednom više od 66 milijuna eura, odnosno "najskupljoj cesti u Hrvatskoj" kako je još zovu, koja je trebala biti završena do kraja lipnja.

Rok je, prema Abramovićevim riječima, pomaknut za mjesec dana zbog manjih poremećaja u opskrbi tijekom lockdowna za vrijeme pandemije COVID-19, kao i zbog nepredviđenih situacija na gradilištu poput neucrtanih ili pogrešno ucrtanih instalacija koje je trebalo pomicati. No, većina zahtjevnih građevinskih radova na cijeloj je dionici dugoj oko 3 kilometra završena ili je pri kraju. Radove izvodi konzorcij tvrtki Euroasfalt, Kolektor i GP Krk, a gotovo da nema ni djelića ceste koji nije u usjeku, na vijaduktu, u tunelu ili ispod nadvožnjaka, piše Novi list. Kada do kraja srpnja radovi budu završeni, Rijeka će dobiti novi izlaz praktički iz centra grada na mrežu autocesta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rijeka konačno dobiva pravu rivu?

Jutarnji list piše o još jednom velikom projektu u Rijeci koji tek treba započeti. Grad bi, naime, trebao dobiti prvu pravu rivu u smislu velike, otvorene prostrane pješačke zone u središtu grada uz more. Međutim, za preobrazbu toga dijela grada postoji vrlo jednostavno rješenje - da se četverotračna cesta od 900 metara spusti kroz podvožnjak u tunel koji bi imao ulaz na Žabici, na mjestu sadašnjega željezničkog prijelaza, a izlaz kod HNK Ivana pl. Zajca. To bi oslobodilo golemu pješačku zonu veličine 11 nogometnih igrališta za Rivu spojenu s centrom. Tog rješenja se dosjetio arhitekt Marin Račić, gradski vijećnik stranke Centar i potpredsjednik Odbora za urbanizam i prostorno uređenje Gradskog vijeća Rijeke.

"Dugo me mučio taj problem jer planirano rješenje s četiri trake u dva smjera nisam vidio kao idealno. Nije najgore ni ovo koje imamo sada, ali nije ni pravo rješenje problema. Jednostavno, imao sam onaj osjećaj kao da me nešto ‘žulja‘ i tako se otvorila ideja koja oslobađa taj važan prostor", kazao je Račić za Jutarnji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najizazovniji grad za prostorno planiranje

On ističe kako je Rijeka prostorno vrlo skučen grad, razvučena uz morsku obalu, a prema zaleđu ‘zarobljena‘ planinama te time uz Dubrovnik vjerojatno najizazovniji grad u Hrvatskoj za planiranje prostora.

"Jedan od većih problema je gradski promet, koji je uvjetovan konfiguracijom terena i prometnicama koje su nastale povijesnim razvojem kroz stoljeća, često bez strukturiranog planiranja", pojasnio je Račić.

Kako kaže, realizacijom kompleksa Žabica, novog autobusnog kolodvora s velikom garažom i komercijalnim sadržajima, pokreće se lanac realizacija drugih projekata i promjena u Rijeci. Tako se na sadašnjoj rivi uklanja parking od oko 370 parkirnih mjesta jer će u garaži u sklopu autobusnog kolodvora biti oko 800 novih parkirnih mjesta te se dio rive uz obalu oslobađa za pješake. Adamićeva ulica, koja je dijagonalna s rivom i Korzom, postat će pješačka zona, osim za vozila javnoga gradskog prijevoza, a ulica Riva postaje dvosmjerna.

"Rijeka bi ovim projektom dobila ogromnu pješačku zonu u srcu grada, potaknuo bi se boravak na otvorenom, druženje, bilo bi manje prometne gužve, bio bi moguć razvoj raznih dodatnih sadržaja u centru… Jednim jedinim potezom Rijeka bi postala grad koji je istinski sljubljen s morem, koji zaista ima rivu. Jedinstvenu pješačku zonu od mora do Guvernerove palače, od Žabice do Delte. Nitko nije na gubitku", rekao je Račić za Jutarnji list dodajući kako se i financijski gledano ne radi se o enormnoj investiciji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo