Iako se bez valjanog dopuštenja resornog ministarstva putnici ne bi smjeli prevoziti, to se ipak redovito događa po cijeni od pet kuna za jednu vožnju, iznosu koji jedini u posljednjim ZET-ovim poskupljenjima ipak nije "išao gore".
Iz Stručne službe ZET-a poručuju, međutim, da prate modifikacije zakonskih akata, pa tako i one koji se odnose na izdavanje različitih dozvola. "U konkretnom slučaju promjena uvjeta za rad uspinjače tema je dijaloga s resornim ministarstvom", kazali su u ZET-u. Iako u više od jednog stoljeća vožnje, otkako je uspinjača u funkciji, nije bilo nijedne nesreće, nužno je svake godine dobiti novu dozvolu od odgovarajućega državnog tijela, a to je u ovom slučaju Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture. Iz njega pak stiže odgovor da je to što uspinjača nema dozvolu isključivo krivica – ZET-a!
"Sredinom 2011. godine obavljen je stručno-tehnički pregled uspinjače u Zagrebu, kojim je utvrđeno da uspinjača omogućava siguran prijevoz osoba. Od Zagrebačkog holdinga i ZET-a zatražena je dodatna dokumentacija kako bi se moglo izdati odobrenje za rad. Po dostavi tražene dokumentacije bit će ispunjeni svi formalni uvjeti za izdavanje odobrenja", objašnjavaju u ministarstvu.
Gdje zapinje?
O kakvoj je dokumentaciji točno riječ te zašto ZET s njenom dostavom "zapinje" gotovo cijelu godinu, pogotovo stoga što je uspinjača prošla i tehnički pregled, nažalost, ostaje nepoznanica. Kabine gornjogradske uspinjače tijekom jedne godine, u vožnjama koje traju 64 sekunde, naprave čak 4.000 kilometara te prevezu oko 675.000 putnika, među kojima i brojne turiste. Zbog niske stope nesreća, statistički gledano, uspinjača slovi kao najsigurnije prijevozno sredstvo u Hrvatskoj, a budući da je do danas u cijelosti zadržalo prvobitni vanjski izgled i konstrukciju koju su mu graditelji oblikovali 1890. godine, ovo prijevozno sredstvo zakonski je zaštićeno kao spomenik kulture.
Gradonačelnik Milan Bandić nas je uputio na kolege iz ZET-a da ih pitamo o ovim "tehničkim detaljima", odnosno potvrdama nadležnih službi u ministarstvu.
"Ljepotica stara i ukras ovoga grada treba funkcionirati. Ona ima svoj godišnji remont i to bi trebalo riješiti. Mislim da tu ne bi trebalo biti povijesnih razdora. Ako je došlo do dana ili dva kašnjenja, to treba požuriti", kazao je Bandić.