GRAD(ILIŠTE) /

Zagreb trese 'rotormanija', stručnjaci poručuju: 'Samo neka se širi. A kad će Jarunski most?'

Image
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

U jeku završnih radova na rotoru na Remetincu Grad Zagreb odlučio je raspisati natječaj za projektiranje još nekoliko njih

23.1.2020.
9:11
Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
VOYO logo

Grad Zagreb odlučio je raspisati natječaj za projektiranje tri manja rotora uz samo jezero i kompleks Bundeka.

Mini rotore sagradit će se na križanju Ulice Damira Tomljanovića Gavrana i Adamićeve, na silasku s Mosta slobode te na raskrižju Sajmišne ceste i Ulice Karla Metikoša, piše Večernji list.

Traže i koordinatora zaštite na radu tijekom rekonstrukcije i gradnje dijela Gračanske ceste s rotorom i parkiralištem, odmah preko puta donje stanice žičare što je i četvrti kružni tok. Za peti – onaj na raskrižju Čavićeve, Vukomerca i odvojka Borongajske ceste nabavu su zatvorili još krajem prošle godine, a gradnja se očekuje u ovoj. Usto, još jedan – šesti – planiraju Programom gradnje komunalne infrastrukture za 2020., i to onaj na raskrižju Remetinečka – Riječka – Cimermanova na Kajzerici.

Mini rotori gradit će se, ističu u Gradu, u cilju povećanja sigurnosti i protočnosti odvijanja prometa, a baš ova križanja, kažu, odredili su nakon praćenja i analize prometne situacije. Za rotor na Kajzerici izrađena je i tehnička dokumentacija te je ishođena građevinska dozvola. Rotore kod Adamićeve i ispod Mosta mladosti platit će 93.000, onaj s druge strane mosta 56.000, u Gračanima će radovi stajati 63.000, kod Čavićeve 125.000, a za Kajzericu tek treba raspisati natječaj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prava “rotormanija” uhvatila je Grad, a nije to uopće loša “bolest”, ako se pita prometnog stručnjaka Gorana Husinca, koji bi slično riješio problematična raskrižja gdje god ima mjesta za gradnju kružnog toka: ''Rotori su budućnost jer su neovisni o struji, a istodobno ubrzavaju prometni tok i jeftiniji su od semaforiziranog raskrižja – ne treba ih mnogo održavati, dok kod semafora treba svakodnevno kontrolirati elektroniku, svjetla i ostalo''.

Rotori bolji od semafora, ističe, i jer se na njima događa puno manje nesreća, a ako do njih i dođe, nisu toliko teške. Osim toga vozač u rotoru više pazi i na svoju i na sigurnost drugog vozila jer o drugima ovisi kad će ući u kružni tok, za razliku od semafora, kad se oba vozača oslanjaju na rad uređaja i računaju da će onaj drugi poštivati pravila te stati kad vidi crveno ili krenuti kad se pojavi zeleno svjetlo.

Sad kad kroz kratko vrijeme dovrše najveći kružni tok u gradu vanjskog promjera 74 metra te kad jedno od najfrekventnijih gradskih prometnih čvorišta u potpunosti profunkcionira, to bi trebao biti tek početak rješenja dosad najvećeg zagrebačkog prometnog problema, napominje Husinec i podsjeća na ono što niz stručnjaka ističe već godinama: ''Da bi se riješile gužve u tom dijelu grada, još jedan rotor trebao bi se graditi kod Avenue Malla, jednako kao i dugo spominjani Jarunski most, koji bi rasteretio veliki rotor''.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo