Grad Zagreb odlučio je raspisati natječaj za projektiranje tri manja rotora uz samo jezero i kompleks Bundeka.
Mini rotore sagradit će se na križanju Ulice Damira Tomljanovića
Gavrana i Adamićeve, na silasku s Mosta slobode te na raskrižju
Sajmišne ceste i Ulice Karla Metikoša, piše
Večernji list.
Traže i koordinatora zaštite na radu tijekom rekonstrukcije i
gradnje dijela Gračanske ceste s rotorom i parkiralištem, odmah
preko puta donje stanice žičare što je i četvrti kružni tok. Za
peti – onaj na raskrižju Čavićeve, Vukomerca i odvojka
Borongajske ceste nabavu su zatvorili još krajem prošle godine, a
gradnja se očekuje u ovoj. Usto, još jedan – šesti – planiraju
Programom gradnje komunalne infrastrukture za 2020., i to onaj na
raskrižju Remetinečka – Riječka – Cimermanova na Kajzerici.
Mini rotori gradit će se, ističu u Gradu, u cilju povećanja
sigurnosti i protočnosti odvijanja prometa, a baš ova križanja,
kažu, odredili su nakon praćenja i analize prometne situacije. Za
rotor na Kajzerici izrađena je i tehnička dokumentacija te je
ishođena građevinska dozvola. Rotore kod Adamićeve i ispod Mosta
mladosti platit će 93.000, onaj s druge strane mosta 56.000, u
Gračanima će radovi stajati 63.000, kod Čavićeve 125.000, a za
Kajzericu tek treba raspisati natječaj.
Prava “rotormanija” uhvatila je Grad, a nije to uopće loša
“bolest”, ako se pita prometnog stručnjaka Gorana
Husinca, koji bi slično riješio problematična raskrižja
gdje god ima mjesta za gradnju kružnog toka: ''Rotori su
budućnost jer su neovisni o struji, a istodobno ubrzavaju
prometni tok i jeftiniji su od semaforiziranog raskrižja – ne
treba ih mnogo održavati, dok kod semafora treba svakodnevno
kontrolirati elektroniku, svjetla i ostalo''.
Rotori bolji od semafora, ističe, i jer se na njima događa
puno manje nesreća, a ako do njih i dođe, nisu toliko teške. Osim
toga vozač u rotoru više pazi i na svoju i na sigurnost
drugog vozila jer o drugima ovisi kad će ući u kružni tok,
za razliku od semafora, kad se oba vozača oslanjaju na rad
uređaja i računaju da će onaj drugi poštivati pravila te stati
kad vidi crveno ili krenuti kad se pojavi zeleno svjetlo.
Sad kad kroz kratko vrijeme dovrše najveći kružni tok u gradu
vanjskog promjera 74 metra te kad jedno od najfrekventnijih
gradskih prometnih čvorišta u potpunosti profunkcionira, to bi
trebao biti tek početak rješenja dosad najvećeg zagrebačkog
prometnog problema, napominje Husinec i podsjeća na ono što niz
stručnjaka ističe već godinama: ''Da bi se riješile gužve u tom
dijelu grada, još jedan rotor trebao bi se graditi kod Avenue
Malla, jednako kao i dugo spominjani Jarunski most, koji bi
rasteretio veliki rotor''.