Zagrebačka zračna luka Franjo Tuđman prema istraživanju zadovoljstva putnika treću godinu za redom je proglašena najboljom zračnom lukom u Europi u 2020. među onima od dva do pet milijuna putnika godišnje, izvijestili su u ponedjeljak iz tvrtke-koncesionara Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ).
Riječ je o redovitom istraživanju o zadovoljstvu putnika uslugama na zračnim lukama ACI/ASQ (Airports Council International/Airport Service Quality), u kojemu su putnici dali visoke ocjene zagrebačkoj zračnoj luci, i to, kako kažu iz MZLZ-a, “usprkos izazovnim vremenima koja se reflektiraju u značajnom smanjenju broja putnika i operacija u zračnom prometu”.
Dodatna vrijednost u teškim okolnostima
To priznanje dolazi kao rezultat istraživanja kvalitete usluga zračne luke provedenih u 2020., koja će ostati zabilježena kao najteža i najzahtjevnija godina u povijesti zrakoplovstva. Rezultate istraživanja o zadovoljstvu putnika ACI je objavio u ponedjeljak, 1. ožujka, u svom sjedištu u Montrealu u Kanadi. Osim što je tri puta po tom istraživanju proglašena najboljom zračnom lukom u Europi od dva do pet milijuna putnika (2018., 2019. i 2020.), brzo nakon otvaranja, u 2017., zagrebačka zračna luka dobila je i priznanje za najveće unapređenje u Europi.
“Uz probleme vezane uz pandemiju covida-19, s kojima su se nosile sve zračne luke diljem svijeta, zagrebačka zračna luka bila je suočena i sa kriznim postupanjima vezanim uz potrese koji su u 2020. pogodili Zagreb i područje Banovine. Stoga s punim pravom možemo smatrati da ovo priznanje za 2020. ima dodatnu vrijednost koja se očituje u osobitoj i povećanoj odgovornosti prema radnim obvezama svih radnika i pružatelja usluga u zračnoj luci u novim i nenadanim okolnostima”, ističu iz MZLZ-a.
“Treću godinu zaredom proglašeni smo najboljom zračnom lukom u Europi, u grupi luka od dva do pet milijuna putnika, i osobito smo sretni što su prepoznati i naši značajni napori kako bismo i u ovim zahtjevnim okolnostima osigurali najbolju moguću uslugu, prije svega vodeći računa o zaštiti zdravlja i sigurnosti naših putnika, radnika, poslovnih partnera i korisnika naših usluga”, izjavio je predsjednik Uprave MZLZ-a Huseyin Bahadir Bedi.
Uskoro ljetni red letenja
Najavljuje skori početak ljetnog reda letenja te se nada postupnom oporavku prometa i nastavku uobičajenih poslovnih aktivnosti. Iz MZLZ-a napominju da je The Airport Service Quality (ASQ) vodeći svjetski program ocjenjivanja stupnja zadovoljstva putnika uslugama zračnih luka kada se govori o usporedbi najboljih praksi industrije koju predstavlja tzv. benchmarking mjerenjem zadovoljstva putnika kroz 37 ključnih pokazatelja uspješnosti.
Program na terenu tijekom cijele godine provode certificirani ASQ agenti, intervjuirajući putnike u zračnim lukama putem jedinstvenog ACI/ASQ upitnik, pri čemu je u drugom kvartalu 2020. anketirano nešto manje putnika, dok je u prvom, trećem i četvrtom kvartalu anketiran isti broj putnika kao i 2019. godine.
ACI (Airport Council International) nije mijenjao kategorizaciju aerodroma po broju putnika, bez obzira što je u svim zračnim lukama u 2020. zabilježeno značajno smanjenje broja putnika, uzrokovano pandemijom. Tijekom 2021. ovaj program će omogućiti dodatni uvid u specifičnosti vezane uz uspješnost provođenja mjera zaštite od pandemije, kako bi na zagrebačkoj zračnoj luci mogli dodatno unaprijediti poslovne procese i djelovanje, zaključuju iz MZLZ-a.