Ono što je prošle školske godine krenulo kao pilot projekt u jednom razredu, ove se godine proširilo na čak pet razreda petaša i šestaša, a kako otkrivaju učenici 5. a razreda, tablete više ni za što ne bi mijenjali. Njihovi vršnjaci, kažu, ne kriju ljubomoru, piše Novi list.
Učenica Stela Čančarević kaže da je njihov razred kao razred iz budućnosti.
"Prošle školske godine moja je mama vagala moju torbu i imala je 15 kilograma! Ove školske godine torbe su nam puno lakše, a učenje je daleko zabavnije. Čini mi se da smo mi razred koji će se u budućnosti djeci tek dogoditi", otkriva Stela.
'Kredi i ploči se više nikad ne bih vratio'
Profesor zemljopisa Davor Kolarić još je lani odbacio ploču i kredu i kaže, nikada im se više ne bi vratio. "Za razliku od tradicionalne nastave za nastavu s iPadom treba nešto više pripreme, jer treba pronaći adekvatne materijale, linkove s prilagođenim sadržajem. Međutim na satu se uloga učitelja mijenja. Učitelj je moderator, daje zadatke učenicima, gleda kako se zadatak razvija. Učitelj nadgleda, a učenik sam dolazi do novih znanja. Učenici ne moraju prepisivati s ploče i puno su aktivniji, jer ne gube vrijeme na prepisivanje i imaju vremena za sudjelovanje u nastavi", pojašnjava Kolarić.
Ravnateljica Violeta Nikolić kaže, pak, kako se pokazalo da je na ovaj način usvojeno znanje trajnije. "Naši su učenici online sa svojim učiteljima i roditeljima. Nastavne materijale i zadatke dobivaju putem elektroničke pošte, čitaju e-lektire, rješavaju testove znanja online, imaju priliku za e-učenje i pritom stječu digitalne kompetencije koje se od njih u budućnosti očekuju", kaže Nikolić.
Zabavno učenje
Učenici su u rad uključeni putem školskog Facebooka, Edomoda, koji, ističe voditeljica projekta Zima Krnelić, funkcionira poput društvene mreže.
"Učitelj formira grupu i učenici unutar grupe koja je zaštićena komuniciraju, a učenje im je zabavno, jer Edomodo ima sučelje poput Facebooka, imaju svoju sliku i vlastiti profil", ističe Zima Krnelić.