No, zakinuti su hrvatski nekvalificirani radnici koje najviše pogađa ograničenje u zapošljavanju, jer se s time, kako ističu njemački stručnjaci, njihovo tržište rada želi zaštititi od novog vala nekontroliranog dolaska gastarbajtera s nižom stručnom spremom, koja je sedamdesetih godina u Njemačkoj bila izuzetno tražena.
Ograničenja
Kako će se situacija dalje razvijati kada su u pitanju ograničenja vezana za zapošljavanje novih radnika iz Hrvatske u Njemačkoj, komentirao je Mario Koturić, član Uprave Hrvatskog gospodarskog saveza u Frankfurtu.
"Trenutačno se primjenjuje model 2+3+2, a to znači prvo zabranu rada za nove članice na dvije godine, pa onda moguće na tri i još dvije godine dodatno. Znači zabrana se za nas može odnositi najduže do 2020. godine. Riječ je o zabrani za nekvalificirane radnike. Ali, na žalost, ne pogađa to samo njih, pojedince, već i građevinske tvrtke iz Hrvatske koje imaju odličnu dugogodišnju reputaciju na njemačkom tržištu, a koje su sada i dalje prisiljene raditi u Njemačkoj preko vrlo kompliciranih kontingenata", rekao je Koturić za Slobodnu Dalmaciju te otkrio i vrijednu informaciju.
Gdje se javiti?
"Vozači autobusa su trenutačno u Njemačkoj deficitarna radna snaga. U iduće dvije godine potrebno je 16.000 vozača autobusa u Njemačkoj. Pa, ako ima zainteresiranih u Hrvatskoj, neka nam se jave. Šestoricu smo zaposlili već od 1. siječnja u prijateljskom gradu Mainzu, a uvjeren sam da ćemo i idućih mjeseci zaposliti velik broj domaćih vozača autobusa i u drugim njemačkim gardovima. Poslodavci traže da vozači već znaju barem malo njemački jezik, jer ne žele vezano uz to puno investirati u nove kadrove", kaže Koturić.