poduzeli mjere protiv prašenja /

Za opasne razine arsena i nikla u zraku Splićani krive gradsku Luku. Oglasio se direktor: 'Potrebna su dodatna mjerenja'

Image
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL

Preliminarni rezultati mjerenja kvalitete zraka na Brdima, koje je proveo Grad Split, upućuju na povremeno prekoračenje razine nikla i arsena. U tom smislu, razmatraju se mogućnosti za rješavanje navedenih problema, istaknuli su iz Luke.

4.4.2023.
13:20
Ivo Cagalj/PIXSELL
VOYO logo

Split se već neko vrijeme bori s emisijama prašine troske uskladištene u Sjevernoj luci, a koja je opasna po okoliš i ljudsko zdravlje zbog povišenih razina nikla i arsena izmjerenih u zraku na tom području.

O svemu se u utorak priopćenjem oglasio i direktor splitske luke Filip Rogošić koji je kazao kako je inspekcija potvrdila da se poduzimaju sve raspoložive mjere protiv prašenja i da dodatno kontroliraju uzorke svih tereta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Inspekcija zaštite okoliša je još 27. ožujka 2023., temeljem napisa u medijima o emisijama prašine s troske uskladištene u Sjevernoj luci u Splitu, obavila nenajavljeni inspekcijski nadzor tijekom kojeg je utvrdila da Luka d.d. poduzima niz mjera i maksimalan angažman u cilju smanjenja emisija prašine s lučkog područja i negativnog utjecaja iste na okoliš. Utvrđeno je da se tijekom nadzora obavljao ukrcaj troske s otvorenog skladišnog prostora u kamione i odvoz iste s lokacije, da nije uočeno prašenje te nisu utvrđene nepravilnosti iz nadležnosti inspekcije zaštite okoliša", stoji u priopćenju splitske Luke.

Image
OTROVNI OBLAK /

Splićane se truje arsen, stanovnici upiru prstom u Luku, ali od tamo tvrde da 'nikad ne bi pustili takav teret'

Image
OTROVNI OBLAK /

Splićane se truje arsen, stanovnici upiru prstom u Luku, ali od tamo tvrde da 'nikad ne bi pustili takav teret'

Preliminarni rezultati mjerenja kvalitete zraka na Brdima, koje je proveo Grad Split, upućuju na povremeno prekoračenje razine nikla i arsena. U tom smislu, razmatraju se mogućnosti za rješavanje navedenih problema, istaknuli su iz Luke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istaknuli su i kako se sve raspoložive mjere protiv prašenja, uključujući nabavu vatrogasnog vozila koje se koristi kod polijevanja tereta, već dulje vrijeme poduzimaju u redovnom poslovanju tvrtke Luka d.d. Osim toga, tvrtka je samoinicijativno angažirala međunarodnu tvrtku kako bi dodatno kontrolirala uzorke tereta koji se skladište i pretovaruju u luci, iako isti nisu deklarirani kao opasni. Navedena inicijativa potvrđena je od strane državnog inspektorata.

„Razumijemo zabrinutost građana Brda i Vranjica, no u ovom trenutku ne možemo prihvatiti odgovornost za onečišćenje bez dodatnih uvida i dokaza, te dodatnih mjerenja. Ova uprava Luke želi, vjerujemo, isto što i oni - kvalitetan suživot industrije i grada, s jednakim krajnjim ciljem – ekološki održivom lukom. Je li povećanu koncentraciju dopuštenih čestica nikla i arsena uzrokovao neki od naših rasutih tereta ili je izvor nešto drugo, potvrditi će uzorkovanje i analiza tereta koje smo inicirali. Mi također želimo znati sadrži li neki od tereta nedopuštene količine čestica i odakle dolaze, jer upravo su zaposlenici Luke d.d. koji s teretima manipuliraju na području luke, u tom slučaju, najizloženiji“, izjavio je direktor Luka d.d. Rogošić.

Uložili znatna sredstva u modernizaciju

„U luci Split se od osnutka skladištio i ugljen i petrolkoks, urea, staro željezo, sol, šećer i mnogo drugih vrsta rasutih tereta. Nova uprava Luke d.d. je u protekle dvije godine uložila znatna sredstva u modernizaciju i tranziciju prema ekološki održivoj luci, što nije bio slučaj u posljednjih 50 godina. Popravak nečega što nije održavano pola stoljeća ne može se dovršiti u dvije godine. Čak i najveća europska luka, luka Rotterdam, ima razrađen ekološki plan potpune eliminacije emisija CO2 s brodova do 2050. godine, ne za dvije godine“, dodao je Rogošić.

„Svako ulaganje Luke d.d. u područje luke Split zahtijeva podršku ovlaštenih uz suradnju s lokalnom zajednicom. Svaka naša ideja i namjera o modernizaciji i zelenoj tranziciji, bilo da se radi o gradnji zatvorenih skladišta za trosku, bitumen, kontejnerskom terminalu ili hladnjači za voće, osim osiguranih financijskih sredstava i vremena, zahtijeva odobrenje Lučke uprave i suglasnost nadležnog ministarstva“, zaključio je Rogošić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike