Nakon dijaloga s tijelima EU-a za zaštitu potrošača i Europskom komisijom (mreža CPC), WhatsApp se obvezao da će biti transparentniji pri izmjeni uvjeta pružanja usluge, priopćili su iz Europske komisije.
Nadalje, poduzeće će korisnicima olakšati odbijanje ažuriranja ako se s njima ne slažu te će jasno objasniti kada takvo odbijanje dovodi do toga da se korisnik više ne može koristiti uslugama usluge WhatsApp, stoji u priopćenju. Osim toga, WhatsApp je potvrdio da se osobni podaci korisnika ne dijele s trećim stranama ili drugim poduzećima korporacije Meta, uključujući Facebook, u svrhe oglašavanja. Dijalog su koordinirali Švedska agencija za zaštitu potrošača i Irsko povjerenstvo za tržišno natjecanje i zaštitu potrošača, uz pomoć Komisije.
"Mreža CPC poslala je dopis poduzeću WhatsApp u siječnju 2022. nakon upozorenja Europske organizacije za zaštitu potrošača (BEUC) i osam njezinih udruženja članova o navodnim nepoštenim praksama u kontekstu ažuriranja uvjeta usluge WhatsApp i politike zaštite privatnosti. U lipnju 2022. mreža CPC poslala je drugi dopis WhatsAppu u kojem je ponovila zahtjev da se potrošače jasno obavijesti o poslovnom modelu usluge, a posebno ostvaruje li WhatsApp prihode od komercijalnih politika koje se odnose na osobne podatke korisnika. Nakon rasprave mreže CPC, Komisije i poduzeća WhatsApp, WhatsApp je potvrdio da ne dijeli osobne podatke korisnika u svrhe oglašavanja", navodi se u priopćenju Europske komisije
Mreža za suradnju u zaštiti potrošača (CPC) aktivno će pratiti kako WhatsApp provodi te obveze pri svakom budućem ažuriranju svojih politika i, prema potrebi, osigurati usklađenost, uključujući mogućnost izricanja novčanih kazni.
Nadalje, nedavna studija Komisije i posljednji pregled mreže CPC o „tamnim obrascima” pokazali su da se mnoga poduzeća koriste „tamnim obrascima”, zbog čega je primjerice teže otkazati pretplatu na uslugu nego se na nju pretplatiti. Mreža CPC, uz potporu Komisije, nastavit će jačati svoje napore kako bi se spriječile takve nezakonite prakse.