Treći je dan od pojeftinjenja 30 osnovnih namirnica. Iako još uvijek na njima nema oznake, neki proizvodi skoro pa su skroz rasprodani. Kako javlja Danas.hr, mali trgovci upozoravaju na ograničenu ponudu, a žale se i da su im dobavljači poslali nove, skuplje cjenike od 1. listopada. Cijene su veće od pet do čak 10 posto.
"Prije neki dan sam kupila pasiranu rajčicu za 1,15 eura, a sad je moram prodavati za 1,09. Za manje nego što sam je nabavila. Ista stvar i s jajima. Svaki dan, na svakom ulaznom računu su neke cijene otišle gore po par centi, ali kroz par ulaza to se osjeti", kazala je Melita Husnik, vlasnica trgovine u Zagrebu.
Te ograničene cijene mogle bi dovesti i do ograničavanja ponude. Na adrese trgovaca stigli su i novi cjenici.
Dio dobavljača već je najavio veće cijene
"Dobavljači su najavili dizanje cijena od 5 do 10 posto. To će za nas biti veliki udarac, za naše prodajne cijene koje ćemo time morati dizati, a tu će kupci najviše gubiti", upozorila je Husnik.
Potpredsjednik Nadzornog odbora Orbico grupe Stjepan Roglić kazao je da bi cijene drugih proizvoda mogle rasti. Dio dobavljača, nakon turističke sezone, već je najavilo veća cijena, dodao je Roglić. Jedni će, kazao je, to napraviti iza Nove godine, a drugi pred iduću turističku sezonu, no "a poskupljenja nisu nikad bila u najavi veća od 10 posto". U Konzumu još uvijek nema takvih najava,
"Mislim da je trenutak da svi u vrijednosnom lancu prepoznaju trenutak u kakvom jesmo i da se priključe ovoj inicijativi. Mislim da će dobavljači isto pristupiti tome i ne vjerujem da će doći do nestašice proizvoda", istaknuo je predsjednik Uprave Konzuma, Zoran Mitreski.
'Logično je da će potrošač prije kupiti skuplji proizvod...'
Police sa sniženim cijenama prazne se prije nego što se uspiju napuniti, a uglavnom je riječ o skupljim proizvodima.
"Logično da će potrošač koji poznaje kategoriju proizvoda prvo kupiti skuplji proizvod, koji je inače bio skup, a njemu nedostupan po istoj cijeni kao što je prije kupovao neki jeftiniji proizvod, a njemu dostupan. Logično da će u tom trenutku nestati roba koja je prije bila skuplja, a sad je izrazito jeftinija", kazao je Roglić.
Još uvijek nisu svi trgovci na proizvode postaviti znak za ograničenu cijenu, no on nije obavezan.
"Čini mi se da će potrošači morati postati Sherlock Holmes da u dućanu nađu to što je ograničeno i kupe to po povoljnijoj cijeni", istaknula je predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, Ana Knežević.