Kako se doznaje, Vlada će danas odlučiti o skorom raspisivanju natječaja za izbor savjetnika za monetizaciju hrvatskih autocesta. Odnosno, do rujna bi trebao biti pripremljen tekst međunarodnog natječaja kojim će Vlada tražiti konzultante koji bi trebali napraviti analizu i predložiti optimalno rješenje za naše autoceste.
Osim savjetodavnih usluga, Vlada bi tvrtki koja pobijedi na natječaju ponudila priliku i za dodatnu zaradu.
''Cijena usluge sastojat će se od dva dijela. Fiksnog za konzultantske usluge i varijabilnog koji će biti provizija konzultantskoj kući ako sama pronađe partnera koji je spreman s Vladom potpisati koncesijski ugovor za upravljanje našim autocestama'', doznaje se od izvora bliskog Vladi.
Na 'bubanj' će u kompletu sve dionice kojima upravljaju državne tvrtke Hrvatske autoceste (HAC) i Autocesta Rijeka – Zagreb (ARZ) – i nerentabilne dionice na jugu te profitabilni smjer od Zagreba do granice sa Srbijom.
Vladina ideja je neizvediva
U Vladi procjenjuju da bi se u tom poslu moglo zaraditi otprilike tri milijarde eura. I to odmah. Sugovornik blizak Vladi, naime, objašnjava Večernjem listu Vladin plan prema kojemu će autoceste dati u koncesiju na 30 godina, ali da će od koncesionara tražiti da jednokratno i odmah uplati cjelokupan iznos tridesetogodišnje koncesijske naknade.
No, problem je što nitko od sugovornika izvan Vladinih krugova ne vjeruje da je tako što izvedivo. Jednoglasno tvrde da niti jedan koncesionar ne bi pristao platiti sve odmah i odjednom.
A većina ih se uopće ne slaže sa sadašnjim Vladinim konceptom davanja već sagrađenih autocesta u koncesiju.
''Vlada samo hoće zakrpati proračunske rupe. Zato i prodaju Hrvatsku poštansku banku i Croatia osiguranje. To je krivi put. Davanje u koncesiju već sagrađenih objekata je blesavo. Koncesijskim modelom treba graditi nove objekte, neka pelješki most grade koncesijskim modelom'', tvrdi Vladimir Ferdelji, bivši pomoćnik ministra prometa.