najnoviji podaci /

Više od 93 % učitelja susrelo se s neprimjerenim ponašanjem roditelja: 'Upliću im se u rad, fizički ih napadaju'

Image
Foto: Ivica Galović/Pixsell

Pritiske za povećanje ocjene doživjelo je 40 posto učitelja, čak 72 posto njih susrelo se s roditeljima koji su radili neprimjereno velik pritisak na dijete zbog ocjena, a 52,4 posto s roditeljima koji očekuju da im učitelji budu stalno dostupni

24.4.2023.
9:00
Ivica Galović/Pixsell
VOYO logo

 Više od 93 posto učitelja susrelo se s neprimjerenim ponašanjem roditelja svojih učenika, a 40 posto učitelja susrelo se s pritiscima roditelja za povećanjem ocjene, pokazala je anketa u kojoj je sudjelovalo 2811 učitelja i nastavnika hrvatskih osnovnih i srednjih škola.

Anketa provedena online dio je projekta Puls škole koji su zajedno pokrenuli tim znanstvenika s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i izdavač udžbenika Profill Klett uz podršku Sindikata hrvatskih učitelja (SHU) i Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama (NSZSŠ).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istraživanje je, uz ostalo, pokazalo da se 93,5 ispitanika susrelo s barem jednim neprimjerenim ponašanjem ili postupkom roditelja svojih učenika u posljednjih 12 mjeseci.

U istom razdoblju učitelji i nastavnici u prosjeku su doživjeli gotovo devet različitih oblika neprimjerenog ponašanja ili postupaka roditelja prema učiteljima, odnosno nastavnicima ili u odnosu prema školskim obvezama djeteta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nasilno, fizičko ili verbalno, ponašanje roditelja doživjelo je 29,7 posto učitelja i nastavnika, a 85 posto ispitanika takve situacije smatra najvećim problemom u odnosu s roditeljima.

Pritiske za povećanje ocjene doživjelo je 40 posto učitelja, čak 72 posto njih susrelo se s roditeljima koji su radili neprimjereno velik pritisak na dijete zbog ocjena, a 52,4 posto s roditeljima koji očekuju da im učitelji budu stalno dostupni.

Čak 80,3 posto ispitanika susrelo se s roditeljima koji imaju nerealna očekivanja od djeteta, a 74,2 posto s roditeljima koji imaju nerealna očekivanja od učitelja i nastavnika.

Osim toga, 71,9 posto anketiranih susrelo se s roditeljima koji ispunjavaju školske obveze umjesto djece, 77,1 posto njih susrelo se s roditeljima koji ne pokazuju interes za obrazovanje svoje djece, a 54,8 posto s roditeljima koji ne dolaze u školu i ne odazivaju se na njihove pozive.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kada je riječ o edukaciji o odnosu s roditeljima, 68 posto ispitanika tvrdi da tijekom obrazovanja o tome nisu bili educirani, a 41,3 posto njih nikad nije primilo bilo kakvu edukaciju o odnosima s roditeljima.

Više ne postoje jasna pravila ponašanja u odnosu roditelja i učitelja

Osvrnuvši se na dobivene rezultate, voditelj istraživanja Dragan Bagić napomenuo je da je škola složen sustav u kojem postoje brojni društveni odnosi, od kojih su neki striktno regulirani, dok za neke ne postoje norme ponašanja ili su se s vremenom izgubile.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ovo istraživanje pokazuje da je odnos roditelja i učitelja/nastavnika upravo takav odnos, koji se promijenio i danas više ne postoje jasne norme i pravila ponašanja u tom odnosu. S obzirom na to da tradicionalne norme koje su regulirale taj odnos očito više ne vrijede, potrebno je razvijati nove norme ponašanja u tom odnosu", ističe Bagić.

Predsjednica SHU-a Sanja Šprem smatra da su sve češći fizički napadi, uplitanje u rad učitelja, nepostojanje adekvatne edukacije, nedostatak kvalitetnog dijaloga i efikasne podrške sustava alarmantni pokazatelji da su promjene nužne.

"Ova inicijativa jasno je detektirala goruće probleme te će, sukladno rezultatima istraživanja, pružiti konkretnu potporu za rad s učenicima, rezultate prezentirati obrazovnim vlastima, a sve u cilju iznalaženja kvalitetnih rješenja u korist svih dionika u sustavu odgoja i obrazovanja", ističe Šprem.

Image
NEGATIVNI KOMENTARI /

Učitelji se bune zbog zbog reforme: 'Ovo je mogao napisati samo netko tko ne zna što znači rad s djecom'

Image
NEGATIVNI KOMENTARI /

Učitelji se bune zbog zbog reforme: 'Ovo je mogao napisati samo netko tko ne zna što znači rad s djecom'

Predsjednica NSZSŠ-a Nada Lovrić upozorava da sve više roditelja u pratnji odvjetnika traže zaštitu prava svoje djece kada ona ne ispunjavaju ili krše svoje obveze. Često je, dodaje, riječ o potpuno neprimjerenim oblicima pritiska na nastavnike koji rijetko dobivaju potporu ravnatelja ili savjetnika, što, smatra, neminovno vodi daljnjem urušavanju obrazovnog sustava, prvenstveno na štetu učenika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inicijativa Puls škole osmišljena je u tri faze, objašnjava direktor Profil Kletta Dalibor Greganić. To su istraživanje stavova učitelja o odnosu s roditeljima, izrada stručnih priručnika i metodičkih preporuka za učitelje i roditelje te izgradnja sustava pomoći i podrške učiteljima kroz savjetovanje, radionice i edukacije.

U izradi stručnih priručnika i edukacijama sudjelovat će i istraživački tim s Filozofskog fakulteta u kojemu su prof. dr. sc. Dragan Bagić, prof. dr. sc. Vesna Vlahović-Štetić i prof. dr. sc. Željka Kamenov.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo