Gradonačelnik Varaždina Neven Bosilj najavio je u petak interventni odvoz 300 tona otpada na odlagalište Piškornica u općini Koprivnički Ivanec, i razmatranje odgovornosti uprave komunalnog poduzeća Čistoća zbog neosiguravanja potrebnih dodatnih kapaciteta.
Grad Varaždin suočen je s gomilanjem dnevnog komunalnog otpada na pretovarnoj stanici kod prigradskog naselja Poljana Biškupačka, gdje se nalazi oko 500 tona otpada, rekao je Bosilj na konferenciji za novinare. Dodao je da su riješili jedan dio odvozom po 50 tona dnevno, ukupno 300 tona.
Čistoća prikuplja otpad od 15 jedinica lokalne samouprave, a samo je Grad Varaždin osigurao interventni odvoz, rekao je.
„Postavljam pitanje - čemu će meni direktor tvrtke koja se bavi time, ako se ja moram baviti tim poslom i pronalaziti kapacitete. Također smo u pregovorima s nekim drugom JLS-ovima kako bismo potpisali sporazume i riješili još dodatnih količina“, izjavio je novi varaždinski gradonačelnik Bosilj (SDP).
Ustvrdio je kako je problem nastao za bivše gradske vlasti, neaktivnošću Uprave i Nadzornog odbora Čistoće koji su odgovorni za ovu situaciju te najavio sjednicu Skupštine za kolovoz.
„Nakon toga ćemo vidjeti što ćemo s tvrtkom Čistoća i s Upravom“, kazao je Bosilj.
Dodao je da bi Regionalni centar za gospodarenje otpadom Piškornica trebao početi raditi krajem sljedeće godine, naglasivši da će tako dugo dok regionalni centri ne zažive, biti ovakvi problemi.
O rješavanju problema zbrinjavanja više od 100.000 tona baliranog otpada na lokaciji Brezje na južnom ulazu u Varaždin, Bosilj je rekao da su održali sastanak s predsjednikom Nadzornog odbora tvrtke C.I.O.S. Cezar te očekuju novi sastanak.
Kazao je da se, s obzirom na pravnu problematiku dva prethodna ugovora za zbrinjavanje baliranog otpada, problem ne može jednostavno riješiti.
„Postoje ozbiljne obveze Grada potpisom tih ugovora i mi smo krenuli u smjeru da to riješimo bez ikakvih sudskih zavrzlama“, najavio je Bosilj, koji očekuje da će balirani otpad biti maknut u roku od dvije godine.
Zamjenik varaždinskog gradonačelnika Miroslav Marković rekao je da imaju još jedan „kostur iz ormara“ bivše vlasti, dug za najam sportske dvorane Arena, od 12 milijuna kuna. S tvrtkom Max Bögl, koja upravlja dvoranom, dogovoreno je rješavanje duga te daljnji razgovori oko smanjenja zakupnine.
„Treći dio cijele te priče je nedostatak nadzora nad provedbom održavanja dvorane. Taj dio bi u budućnosti radio Grad. U posljednje četiri godine nije ga ni bilo i to se ne smije ponoviti“, rekao je Marković i najavio pokretanje pitanja moguće kaznene odgovornosti.