Predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta Boris Huzjan na okruglom stolu "Ulaganje u infrastrukturne projekte u sljedećem razdoblju", na Danima Hrvatske komore inženjera građevinarstva kazao je da rade na tome da izgradnju obilaznice Novog Vinodolskog financiraju sredstvima iz fonda EU 'Konkurentnost i kohezija'.
"Ako u tome uspijemo, sredstvima koja smo namijenili za taj projekt krenuli bismo u izgradnju posljednjeg dijela autoceste Zagreb - Sisak", kazao je Huzjan, piše Jutarnji list.
Za obilaznicu Novog Vinodolskog Hrvatske autoceste u lipnju su objavile prethodno savjetovanje otvorenog postupka javne nabave, a objava natječaja se tek očekuje. Procijenjena vrijednost radova je 495 milijuna kuna. Riječ je o obilaznici dužine 9,8 km, od toga 6,5 km po trasi buduće autoceste A7, a preostalih 3,3 km odnosi se na spojne ceste do Jadranske magistrale (D8).
Veliki projekti Hrvatskih cesta
Ako bi to bilo realizirano, HAC bi prvi put u svojoj povijesti uspio dobiti bespovratna sredstva EU za neki od svojih projekata. Naime, EU ne sufinancira cestovne projekte koji će kasnije biti pod naplatom. Budući da će obilaznica Novog Vinodolskog biti u profilu poluautoceste te za nju nije predviđena naplata cestarine, projekt može biti nominiran za sufinanciranje iz fonda EU.
Osim projekata obilaznice N. Vinodolskog, Ministarstvo prometa pokušava dogovoriti da se iz fonda EU financiraju i neki veliki projekti Hrvatskih cesta. Riječ je o projektima izgradnje mosta Gradiške te brze ceste od mosta Gradiška do Okučana i autoceste A3, nove brze ceste Mravinci - TTTS, kao i dio splitske obilaznice te državne ceste D10 Križevci - Kloštar Vojakovački. Ukupna vrijednost svih ovih projekata je oko 1,3 milijardi kuna.