Od danas je u Zagrebu u opticaju nova karta za javni prijevoz s valjanošću od 30 minuta u prvoj zoni i cijenom od četiri kune.
Namijenjena je za kraća putovanja u dnevnom prometu tramvajem, autobusom i uspinjačom, a moći će se kupiti na svim prodajnim mjestima ZET-a, kioscima i u vozilima.
(Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL)
Isprobali smo je u ranim jutarnjim satima, a kupljena je kod vozača. Naš je izvor primijetio kako je zbog smanjene cijene karata više od pola ljudi u tramvaju posjedovalo istu. I kontrolori su na svojim radnim mjestima te provjeravaju koliko putnici koriste ovu novu uslugu. Ostaje pitanje hoće li zbog jeftinije cijene biti manje švercanja po javnom prijevozu, no to tek ostaje za vidjeti.
Laganim izračunom, ako uzmemo prosjek radnih dana u 2017. godini (cca 21 radni dan) i pretpostavimo da na posao i s posla idemo javnim prijevozom (2 puta dnevno), ako koristimo jeftiniju kartu od 4 kn - dobivamo računicu od 168 kuna mjesečno za odlazak i dolazak na posao tramvajem.
(Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL)
Inače, opći mjesečni pretplatni kupon košta 360 kn, što znači da je zaposlenima za 192 kune jeftinije bez pokaza putovati na posao i umjesto njega kupovati dvije karte od 4 kn svakodnevno.
Osim u papirnatom obliku, karta će biti dostupna i u elektroničkom izdanju. Putnici koji će prijevoz plaćati vrijednosnom kartom na zaslonu uređaja za registraciju trebat će prije prislanjanja kartice odabrati kupnju karte od 30 minuta.
Tako kupljena karta vrijedit će pola sata, bez obzira na smjer putovanja, dok će, kao i uobičajena pojedinačna karta, papirnata vrijediti u jednom smjeru. Prislanjanjem elektroničke kartice bez prethodnog odabira polusatne karte na zaslonu uređaja, putnik će kupiti uobičajenu kartu za jednu zonu po cijeni od deset kuna, napominju iz ZET-a.