O povećanju plaća učiteljima /

Divjak odgovorila Bandiću: 'Oni koji imaju prijedloge neka pokažu i izračun za njih'

Bandić je predlagao da se plaće povise za 17 posto

13.8.2019.
17:44
VOYO logo

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak pozdravila je u utorak odluku Ustavnog suda da odbaci prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti uvođenja informatike kao obveznog predmeta poručivši kako je uvođenje informatike bilo u skladu sa zakonom.

Prijedlog je podnio dopredsjednik Centra za prirodno planiranje obitelji i suradnik udruge "U ime obitelji" Tomislav Gojmerac koji je naveo da je ministrica prekršila zakonske odredbe jer je donijela odluku mimo demokratski organizirane institucionalne procedure. Ustavni je sud donio rješenje u kojem se navodi da nije nadležan za odlučivanje, odnosno da odlučuje o suglasnosti drugih propisa s Ustavom i zakonom, dok ovaj predmet ne pripada u područje „drugih propisa“.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mnogi sumnjali u mogućnost uvođenja informatike u kratkom roku

Ministrica Divjak u utorak je u Varaždinu novinarima izjavila da je procedura uvođenja informatike bila napravljena korektno i u skladu sa zakonom.

„Pozdravljam odluku Ustavnoga suda da se odbije prijedlog za ukidanje informatike u školama. Nakon 25 godina pokušaja i izgovaranja informatika je uvedena i provodi se u svim petim i šestim razredima kao obavezni predmet, a u ostalima kao izborni predmet. Izborni će predmet biti i od prvog razreda osnovne škole od školske godine 2020./2021.“, rekla je ministrica Divjak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodala je da su mnogi sumnjali kako će biti moguće u kratkom vremenu uvesti informatiku, ali da se uspjelo u edukaciji nastavnika i opremanju škola.

„Svi oni koji danas razmišljaju o informatici kao nečemu što našim učenicima ne treba, mislim da su u velikoj zabludi jer u 21. stoljeću ne znati se služiti modernom tehnologijom jednako je kao ne poznavati strane jezike. To ne znači da će svi oni koji će slušati informatiku biti programeri, kao što ni svi oni koji uče strane jezike u školama nisu prevoditelji“, kazala je Divjak i zaključila da se uvođenjem informatike daje „dobra prilika našim učenicima da konkuriraju na tržištu rada“.

Uspješno će biti uvedena i kurikularna reforma

Ministrica je izjavila i da je sigurna da će, kao što je to bio slučaj s informatikom, isto tako uspješno biti uvedena i kurikularna reforma u sve škole u Hrvatskoj od rujna ove godine. Rekla je da se radi na podizanju ugleda i statusa nastavnika, administrativnom rasterećenju i poboljšanju materijalnog statusa putem napredovanja i nagrađivanja.

„Prvi put se uvodi nagrađivanje za najbolje. Ali jednako tako i povećanje plaća putem povećanja koeficijenata“, rekla je Divjak te dodala da je utvrđeno zaostajanje u koeficijentima plaća učitelja i nastavnika od 6,11 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Naš je prijedlog da se to zaostajanje u koeficijentima nadoknadi četiri posto ove godine i dva posto sljedeće godine. To je prijedlog koji smo predočili na Vladi, gdje imamo podršku i koalicijskog partnera HNS-a. Važno nam je da učitelji i nastavnici stvarno osjete to povećanje jer se ovom reformom bitno povećava složenost njihova posla“, naglasila je ministrica obrazovanja.

Divjak je komentirala i prijedlog Milana Bandića, zagrebačkoga gradonačelnika i predsjednika Stranke rada i solidarnosti, da se učiteljima plaće povećaju za ukupno 17 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Dobro je da su se druge stranke, pogotovo one koje su u koaliciji, sjetile dati podršku. Mi smo s tim prijedlogom izašli prvi put u javnost početkom šestog mjeseca i odonda vodimo razgovore unutar Vlade, procjenjujemo koliko je to novca potrebno i komuniciramo sa sindikatima čiji je to inicijalni prijedlog bio. Za razliku od drugih, ja stvarno računam. Povećanje ove godine značilo bi da moramo osigurati u proračunu oko 39 milijuna kuna, a za iduću godinu, ako se još uračuna i rast osnovice, oko 300 milijuna dodatnih kuna za ovo povećanje od 4 plus 2 posto“, kazala je Divjak te poručila onima koji imaju druge prijedloge da pokažu i izračune koliko bi za to bilo potrebno osigurati novca.

Novi Pravilnik o ocjenjivanju donosi administrativno rasterećenje

Ministrica znanosti i obrazovanja komentirala je i novi Pravilnik o ocjenjivanju rekavši da je izmijenjeno ili se mijenja pet pravilnika koji znače administrativno rasterećenje.

„To znači manje prepisivanja iz jedne kućice u drugu, a puno više rada s učenicima, edukacije i onog suštinskog posla koji mora učitelj u školi raditi“, rekla je Divjak.

Dodala je da će učitelji biti educirani, što znači kriterijsko ocjenjivanje, a onda i samostalno određivati na koje načine će se učenik vrednovati i ocjenjivati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Doista je važno vidjeti da se osim onog sumativnog ocjenjivanja na kraju polugodišta i godine putem testova veliki naglasak stavlja na prepoznavanje i jasno predočavanje kriterija po kojima se ocjenjuje, koji moraju biti povezani s ishodima učenja novoga kurikuluma. Drugo je da se, osim što nastavnik ocjenjuje, razvija kod učenika sposobnost samocjenjivanja i samovrednovanja“, izjavila je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike