ODLUKA ZA 8 DANA /

Voditelj projekta sljemenske žičare: 'Neki se nikada nisu odazvali na pregled, rokovi teku. Žičara je sigurna'

Image

Govori kako žičara može prevesti 10 putnika, brzinom četiri metra u sekundi. Vožnja bi trebala trajati 22 minute

4.2.2022.
10:00
VOYO logo

Nakon što je sanitarna inspekcija Državnog inspektorata došla na tehnički pregled Žičare Sljeme gdje je preuzela dokumentaciju, izjave za medije dao je voditelj projekta Goran Radić.

Kaže kako ne očekuje probleme te kako je državni inspektorat predao izvještaj o mjerenju buke od ovlaštene firme. "Neki se pozvani nisu odazvali na pregled, Ministarstvo poljoprivrede, recimo. I taj zakonski rok mora proći", tvrdi pa kaže kako su oni recimo dali lokacijsku dozvolu i dužni su se očitovati, ali to do sada nisu učinili. Ipak, pravo na rokove imaju i oni. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo je zadnja dozvola koju žičara treba za rad, ukupno deveta uporabna dozvola, a obavljena su dva tehnička pregleda, istaknuo je. "Tek idući ponedjeljak, utorak će napisati uporabnu dozvolu, a onda moramo tražiti dozvolu za rad od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Da bi to napravili moramo priložiti sigurnosno izvješće izrađeno od ovlaštene firme, a ono mora sadržavati ovu uporabnu dozvolu", govori potom. 

Procjenjuje da je za to potrebno desetak dana, ako su svi uvjeti zadovoljeni. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upitan o operativnom radu žičare, Radić navodi kako u ugovoru stoji da je trenutna forma upravitelju dužna pružati pomoć u svemu i to u iduće dvije godine. Na žičari trenutno radi tridesetak ljudi, odnosno toliko ih je previđeno. Upitan o informaciji da Grad Zagreb nije platio sve troškove, govori, ne zna ništa.

Nadalje, od posljednjih radova, popravaka do tehničkog pregleda prošlo je oko mjesec dana, a Radić pojašnjava da je to jer u pravilniku stoji završna odredba da se svi postupci započeti po starom pravilniku moraju završiti. "Tako smo dobili novi elaborat i izmjenu dozvole. U toj proceduri se izgubilo mjesec dana".

Podsjetio je kako će žičara moći prevesti 10 putnika, putničkom brzinom od četiri metra u sekundi. Vožnja bi trebala trajati oko 22 minute, a najjači udari vjetra na kojima još može voziti idu i do 70 km/h.

"Žičara je sigurna", zaključuje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, inspekcija će mišljenje nakon pregleda dati u propisanom roku od osam dana, a onda će biti poznato je li građevina izvedena u skladu s izdanom potvrdom o usklađenosti glavnog projekta sa sanitarno-tehničkim uvjetima i uvjetima zaštite od buke i uvjetima zaštite od neionizirajućih zračenja te jesu li ispunjeni uvjeti vezani uz provedbu mjera zaštite od buke. 

Glavni problem žičare, podsjetimo, bila je buka koju je stvarala, odnosno decibeli su bili viši nego je dopušteno. Zbog činjenice da bez dozvole ne može raditi, žičara je probila sve rokove i trenutno radi samo na "hladni pogon", odnosno iz mjeseca u mjesec troši se gradski novac da bi se odradili poslovi održavanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
GDJE JE ZAPELO? /

Grad najavio tužbu, Tomašević čeka odgovor DORH-a, a građani kad će na Sljeme žičarom. Potraga istražuje što se događa s megaprojektom!

Image
GDJE JE ZAPELO? /

Grad najavio tužbu, Tomašević čeka odgovor DORH-a, a građani kad će na Sljeme žičarom. Potraga istražuje što se događa s megaprojektom!

Gradonačelnik Tomislav Tomašević oko samog zdanja DORH-u je podnio kaznenu prijavu, a nedavno je to učinio i gradski zastupnik Renato Petek i to zbog sumnje u zlouporabu položaja i nezakonita pogodovanja u izgradnji.

Grad je, podsjetimo, za sanaciju buke, odnosno za dodatne radove na žičari, izdvojio i dodatne milijune, a zbog nje su se mijenjali i pravilnici. 

Sljemenska žičara naime i službeno je postala prometna infrastruktura u Pravilniku o najvišim dopuštenim razinama buke. Pravilnik je promijenio ministar zdravstva Vili Beroš u čijoj je nadležnosti pitanje buke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo