Hrvatski autoklub (HAK) je od početka ove
godine u proces provedbe vozačkih ispita uveo nova
tehnološka rješenja koja bi, među ostalim, kandidatima za vozače
trebala pomoći pri polaganju vozačkog ispita te ih učiniti boljim
i sigurnijim vozačima. Glavna značajka novih tehnoloških rješenja
jest uvođenje tableta s programskom aplikacijom namijenjenog
ovlaštenim ispitivačima HAK-a za korištenje pri provedbi vozačkih
ispita iz pojedinog nastavnog predmeta.
Glavna prednost za HAK je to što će tableti, kažu, povećati objektivnost i povećati ujednačavanje sadržaja i kriterija ispita ovlaštenih ispitivača tijekom provedbe vozačkih ispita, dok će polagačima ubrzati izdavanje vozačke jer će nakon što kandidat položi vozački ispit, ispitivač putem aplikacije u vrlo kratkom roku poslati njegove informacije na server MUP-a i HAK-a u obliku e-Uvjerenja o položenom vozačkom ispitu, piše Večernji list.
Nova tehnološka rješenja, poput tableta, pridonijet će boljoj i kvalitetnijoj osposobljenosti kandidata za vozače, njihovoj boljoj pripremljenosti za samostalno i sigurno upravljanje vozilom u stvarnim prometnim uvjetima, poboljšanju sigurnosti mladih/novih vozača kao i, na kraju krajeva, poboljšanju sigurnosti prometa na cestama, smatraju u HAK-u.
No iduća faza, koju su prošle godine najavili u HAK-u, trebala bi transparentnost podići na još veću razinu. Konkretno, ispred vozila u kojima se polažu ispiti, kada se za to ispune uvjeti, bit će postavljene kamere.
“Sve navedeno doprinijet će boljoj i kvalitetnijoj osposobljenosti kandidata za vozače, njihovoj boljoj pripremljenosti za samostalno i sigurno upravljanje vozilom u stvarnim prometnim uvjetima, poboljšanju sigurnosti mladih, odnosno novih vozača kao i doprinos poboljšanju sigurnosti prometa na cestama”, rekao je krajem prošle godine Alen Vojvodić iz Hrvatskog autokluba.
Ostaje samo pitanje hoće li to dovesti do više ili manje padova na vozačkom ispitu. Ukupna prosječna prolaznost iz predmeta Prometni propisi i sigurnosna pravila, primjerice, kreće s u okvirima od 49 do 53 posto, a iz praktičnog predmeta Upravljanje vozilom od 56 do 62 posto. Drugim riječima, otprilike polovica kandidata barem jednom “padne” na pismenom i praktičnom dijelu osposobljavanja za vozača.