INA je u sisačku Rafineriju u proteklih deset godina uložila osam milijardi kuna, no sustav se nije pokazao profitabilnim pa se umjesto daljnih ulaganja priprema plan transformacije rafinerije u logistički centar.
U INA-i kažu da će dati sve od sebe kako bi svakom radniku pronašli posao u Sisku ili u Rijeci,a ako ne uspiju, osigurat će im otpremnine. O sudbini sisačke rafinerije za Novu TV je govorioBengt Oldsberg, operativni direktor rafinerija i marketinga u INA-i.
"Rafinerija proizvela je gubitak od 264 milijuna kuna"
Na pitanje zašto je INA odlučila zatvoriti jedno od svojih postrojenja u Sisku, Oldsberg je kazao kako ono ne donosi novac.
"Gubimo novac svake godine, vidljivo je da je rafinerija u Sisku proizvela gubitak od 264 milijuna kuna. Zato moramo učiniti nešto kako bismo unaprijedili naše djelovanje. FCC postrojenje u Sisku proizvodi benzin i LPG, a to su proizvodi kojih imamo previše. Iz istih sirovina u Rijeci bismo mogli proizvesti dizel kojeg nam nedostaje i zato ova promjena ima ekonomskog smisla. To je isključivo ekonomska odluka. Želim naglasiti da je ovo odluka INA-e, a ne MOL-a. Ovo činimo da bismo optimizirali poslovanje INE.
Ta odluka se, kaže Oldsberg, odnosi isključivo na FCC poslovanje u Sisku.
"Nastavljamo s istim tipom poslovanja sirove nafte u Sisku. Zahvaljujući učincima ove odluke prebacit ćemo posrednike iz Rijeke u Sisak i nastavit ćemo s poslovanjem sekundarnih jedinica u Sisku", kazao je za Novu TV.
"Radnicima otpremnine veće od uobičajenih"
S tom odlukom neizbježno se postavlja pitanje viška zaposlenih. Oldsberg kaže da će INA dati sve od sebe da se trajno pobrine za njih.
"Ako u tome ne uspijemo, ponudit ćemo im pakete otpremnina veće od onih uobičajenih u Hrvatskoj. Radnici mogu biti sigurni da će dobiti novac", naglasio je Oldsberg dodavši da će im najprije pokušati pronaći posao u Sisku ili izvan njega, na drugim poslovima.
Na pitanje zašto rafinerija već nije modernizirana i kakvi su planovi za njenu budućnost, Oldsberg je rekao da INA ulaže mnogo novca u svoj sustav rafinerija, ali da više ne planira veća ulaganja u Sisak.
"U prošlih 10 godina uložili smo gotovo 8 milijardi kuna u unaprjeđenja. Ipak, sustav nije profitabilan i moramo pronaći način kako unaprijediti poslovanje. Odlučili smo kako je to investiranje u riječku rafineriju. Postoje detaljni planovi investiranja 3 milijarde kuna u Rijeku. To će povećati tamošnje kapacitete, ali istovremeno znači i da moramo racionalizirati rafinerijski sustav u cjelini", zaključio je INA-in operativni direktor rafinerija i marketinga.