Izbori za EU parlament /

Uoči predizborne kampanje: Provjerili smo što se s nekoliko milijuna kuna može u jednom danu!

Premijer je rekao da svatko zna da se s milijun i pol kuna ne može puno napraviti u 45 dana

26.3.2019.
22:23
VOYO logo

Predsjednica Republike Kolinda Grabar-Kitarović raspisala je izbore za Europski parlament, održat će se za točno dva mjeseca. Da bi HDZ na njima mogao što uvjerljivije pobijediti Sabor je u petak navečer, nakon maratonske rasprave od 38 sati, donio Lex Šuška.

Taj je nadimak dobio Zakon o financiranju političkih aktivnosti. Po njemu u kampanji za euroizbore bit će dozvoljeno potrošiti 4 milijuna kuna po listi. To je više nego dvostruko više od dosadašnjih milijun i pol kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od izbora do izbora mijenjaju čak i stranke

Uskoro će euro parlamentarni izbori pa očekujte da vas političari počnu pozdravljati i ljubiti na ulici. Među ljude se spuste jedino kada trebaju njihov glas, a od izbora do izbora mijenjaju čak i stranke.

26. svibnja građanska je dužnost izaći na izbore. Neki će zaokružiti listu kojoj vjeruju, drugi onu za koju po navici glasaju, treći možda nekog novog tko ih je osvojio u kampanji. A za to stranke ovaj put imaju gotovo tri puta više novca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Krenuli smo i mi u kampanju, ali samo kako bi izračunali koliko bi nas to koštalo. Bez letaka, kapa i majica ne ide pa smo posjetili tiskaru. Za kemijske, šalice i ostale sitnarije nam treba od 10 do 30 tisuća kuna. Za tren trebamo štand i popratne plakate, a to bi nas to koštalo oko 7 tisuća kuna. Tiskanje 50 jumbo plakata košta 5 do 6 tisuća kuna, a njihova dva tjedna na ulici oko 75 tisuća kuna. Varijacija na temu u tiskari zaista je puno, sve ovisi o budžetu.

"Uvijek se cjenkaju"

"Veće stranke će tražiti možda oslikavanje autobusa, dok će manje stranke tražiti nekakve količine promotivnih majica ili kapa, za dijeliti. Uvijek se cjenkaju i plaćanje je uvijek i obavezno avansno da se sve naručene stvari riješe prije izbora jer poslije izbora kuda koji. Šta se i to dogodilo? Dogodilo se", kazala je Gordana Topolić, voditeljica prodaje.

Birače u državi treba posjetiti i obećati im prosperitet, zato oni koji si to mogu priuštiti nalijepe svoju fotografiju na kombi ili autobus pa put pod noge. Dnevni najam kombija košta 1300 kuna, dok je autobus skuplji i stoji 2700 kuna. U cijenu nisu uračunate cestarine, parking i smještaj za vozača. Jakov je do sad odvezao šest izbornih kampanja.

"HDZ, SDP, HSS, bez obzira, ja nisam ni u jednoj političkoj stranki, vršim uslugu prijevoza. Jesu bili kad izbori da ste vozili sve, mislim ne istodobno, nego jedan kombi HDZ, a drugi SDP? Jesam, moja dva busa su vozila u Dubrovnik kampanju za SDP i vozili su za HDZ u Dalmaciju. Tako da ja ne vidim nikakvu razliku i bile su im cijene podjednake", rekao je Jakov Kovačević, vlasnik tvrtke za prijevoz.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stvar prestiža

Stvar prestiža je oglašavati se u udarnom terminu televizija, a to je i najskuplje. Okvirno, 10 sekundi reklame košta 10 tisuća kuna, 15 sekundi 15, a 30 sekundi je 30 tisuća kuna. Za to je potreban i dobar spot, kao i PR stručnjak. Njihova je cijena 5 do 10 posto ukupnog budžeta za izbore.

"Šta je danas najbolje, gdje se ima najveći doseg danas da se pošalje poruka? Društvene mreže! Društvene mreže u bilo kojem  pogledu jer se dobije najveći doseg za najmanje uloženog novca. Televizije su dobre ako ste novo lice", kazao je PR stručnjak, Krešimir Macan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Amsterdamskoj koaliciji budžet - milijun i dvjesto tisuća kuna

U Amsterdamskoj koaliciji još odlučuju na što će sve trošiti, dogovorili su budžet od milijun i dvjesto tisuća kuna. Bit će i za slatkiše.

"Tu kutijicu smo patentirali na posljednjim lokalnim izborima kad je Anka Mrak-Taritaš bila kandidatkinja za gradonačelnicu grada Zagreba i pokazalo se jako dobro. Uvijek je zgodno u neposrednoj komunikaciji s ljudima da ljudi ne dobiju klasični politički letak", rekao je Ismar Avdagić, glasnogovornik stranke GLAS.

A evo i naše računice: reklame u medijima bismo platili oko pola milijuna kuna, na predizborne skupove potrošili bismo još toliko - jumbo plakati, kape, majice, kemijske i štandovi koštaju 200 tisuća kuna, najam prijevoza oko 30 tisuće kuna, a PR usluge i promo spot oko 300.000 kuna. Kad podvučemo crtu premašili smo milijun i pol kuna, a nismo štedjeli. Jedva čekamo vidjeti što će stranke onda napraviti s četiri milijuna kuna, možda nekome odluče platiti i račune.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo