Nakon godinu dana tišine na navozima Uljanika opet vreva radnika. Njih stotinjak u iduća će dva mjeseca pripremati jaružalo naručitelja Jan de Nul-a za tegljenje s pulskog doka.
Uslijed propalih dogovora Vlade i naručitelja broda Hrvatska je platila 920 milijuna kuna državnih jamstava. Novodogovoreni posao rezultat je izravnih pregovora radnika Uljanika s naručiteljem koji je pokazao da u Uljanikovce i dalje ima povjerenja.
Radnici Uljanika vratili su se na posao nakon gotovo godinu dana. Osjećaji su, kažu, pomiješani.
"Svi smo se snašli i svi imamo nekakav komad kruha ali emotivno smo još uvijek jako jako vezani za ovo brodogradilište", kazao je poslovođa Ivica Peić.
Tek nekolicina ih je u protekloj godini svjedočilo propadanju škvera.
VEZANE VIJESTI:
- Prije točno dvije godine pokrenut je štrajk, a danas likvidacija Uljanika: Najveći teret opet snose radnici
- Horvat o odluci Trgovačkog suda: 'Ovo nije nužno kraj brodogradnje u Puli'
"U principu ovo je bilo kao u nekim filmovima katastrofe. Znači nas par i mačke, tuga i žalost je to bila. Sad kad je došlo tih stotinjak ljudi ipak se čuje žamor ljudi, čuju se dizalice", izjavio je Marko Alviž, član Stožera za obranu brodogradnje.
"Mi smo praktički mrtvi, mi ne postojimo, ali postoji volja i želja ljudi da se to odradi, da pokažemo i dokažemo da možemo i da znamo", rekao je Neven Radolović, član predsjedništva Jadranskog sindikata.
Ovdje je najsnažnije jaružalo na svijetu i brod koji je označio kraj Uljanika. Pune dvije godine stoji na navozima i čeka dovršetak. Iako je naručitelj na državnim jamstvima zaradio, Hrvatska su ga posla ipak skupo stajala.
"Iskreno rečeno nije baš bilo lako s obzirom na što su oni prošli s nama, s obzirom u kojem smo mi trenutno stanju trebalo je dosta uložiti truda i napora i lobiranja ali na kraju smo pokazali i uvjerili Jan de Nul da možemo", Samir Hadžić, član predsjedništva Jadranskog sindikata.
Ova dva mjeseca mogla bi biti posljednja. Ali radnici tvrde da se proizvodnja može oživjeti. Ljudi su i dalje tu. Tim od stotinjak radnika odgovarajućih zanimanja složili su za pet dana.
"Mi možemo operativno napraviti i najkvalitetnije brodove i najskuplje ali ako nemamo podršku svih, ako nemamo podršku onda naše ni znanje ni iskustvo ni volja ne vrijedi", kazao je Peić.
Podršku traže prije svega od Vlade koja jedina ima novac da nanovo potakne proizvodnju u hrvatskom škveru koji proizvodi brodove svjetske klase.