ZBOG VEĆIH TROŠKOVA /

Autobusni prijevoznici najavili ukidanje dijela školskih linija: 'Ovo je zadnje što želimo učiniti, ali...'

Image
Foto: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL

Bez obzira na sufinanciranje srednjoškolskog prijevoza, prijevoznicima je neisplativo i neodrživo voziti linije s tek nekoliko učenika

31.8.2022.
12:25
Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL
VOYO logo

Najveći domaći autobusni prijevoznici poručili su u srijedu da će zbog povećanih troškova prijevoza morati ukinuti dio školskih linija, te su pozivali županije na potpisivanje ugovora o javnoj usluzi koji bi prijevoz do škole obračunavao po kilometru, a ne broju učenika.

Prijevoznici okupljeni u Udrugu hrvatskih autobusnih javnolinijskih prijevoznika (UHAJLP) poručuju u priopćenju kako je ukidanje linija đacima zadnje što žele učiniti, ali visoki troškovi održavanja, povećane cijene goriva, inflacija i zanemarivanje prijevoznika od nadležnih institucija znače da će morati povući i taj "posljednji nepopularni korak".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
MALO GOVORE, PUNO TROŠE /

Ovo su saborski zastupnici koji nas najviše koštaju: Na gorivo 'spale' više nego na stanovanje, a javnom prijevozu nisu skloni

Image
MALO GOVORE, PUNO TROŠE /

Ovo su saborski zastupnici koji nas najviše koštaju: Na gorivo 'spale' više nego na stanovanje, a javnom prijevozu nisu skloni

'Plesanje po rubu financijske provalije'

Bez obzira na sufinanciranje srednjoškolskog prijevoza, prijevoznicima je neisplativo i neodrživo voziti linije s tek nekoliko učenika. Stoga je nužan novi dogovor sa županijama, koji bi se temeljio na plaćanju po kilometru, a ne broju putnika.

"Jedino tako možemo voziti neovisno o broju putnika i održavati autobusne linije koje u velikom dijelu zemlje život znače. Sve ostalo je plesanje po rubu financijske provalije za prijevoznike", izjavio je predsjednik HAJLP-a Hrvoje Meštrović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za sve županije postoje konkretna rješenja, po uzoru na potpisane javne usluge u Zagrebačkoj i Koprivničko-križevačkoj županiji. Za model javne usluge su zakonske pretpostavke ispunjene, pripremljen je za to i novac u proračunu u iznosu od 428 milijuna kuna godišnje.

Riječ je o modelu koji funkcionira u gotovo svim EU zemljama te sustavno rješava problem prijevoznika, ali i građana koji s pravom inzistiraju na više linija i boljoj usluzi, kaže se u priopćenju.

Prijevoznici pozivaju Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture da se aktivno uključi u rješavanje problema, jer je izgovor većini županija da nemaju podršku iz Ministarstva za provedbu postupaka sklapanja ugovora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo