PLAN VODSTVA GRADA /

Dubrovnik se planira riješiti gužvi uvođenjem besplatnog prijevoza: 'To je vic dana!'

'Normalno da bi nama to olakšalo poslovanje s obzirom na to da je naš vozač i blagajnik, i vozač, i kontrolor...'

14.7.2019.
17:30
VOYO logo

Dubrovnik kronično boluje od prometnih gužvi. Ima ih na cestama, u autobusima javnog prijevoznika. U gradu, iako je riječ tek o početnoj fazi, razrađuju tri moguća modela za rješenje problema.

Prema jednom od njih, javnim bi se prijevozom po Dubrovniku vozili svi i svuda besplatno. Kod vozača 15, na kiosku 12 kuna. Toliko stoji karta jedne vožnje Libertasovimautobusom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U mom gradu javni prijevoz je jeftiniji", požalila se Nicole iz Kanade, baš kao što su se požalili Pelieo i Fernando iz Španjolske:

"Karte su skuplje nego u Španjolskoj. U Španjolskoj su oko 10, a ovdje 12 kuna."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No vožnje dubrovačkim javnim prijevozom u svim smjerovima mogle bi u budućnosti stajati nula kuna. Jedan je to od modela o kojem u Gradu ozbiljno razmišljaju.

"To je vic dana! Ne znam je li da vjerujem ili ne vjerujem u to, ali to je predviđeno tek za koju godinu", riječi su Andrije iz Dubrovnika.

Točnije, 2021. godine. Cilj nije samo rasteretiti novčanik turista i domaćih, već rasteretiti grad prometnih gužvi.

"Posebno oko povijesne jezgre gdje bismo onda u potpunosti zabranili automobile, osim onih koji žive u ovoj zoni, svi drugi ne bi mogli dolaziti njima", naglasio je gradonačelnik Mato Franković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tri su moguće verzije za eliminaciju gužvi. Naplata karata automatima na bus stajalištima, besplatna vožnja za sve ili besplatna vožnja samo za domaće.

"Normalno da bi nama to olakšalo poslovanje s obzirom na to da je naš vozač, em blagajnik, em vozač, em kontrolor, a u određenim momentima i turistički vodič", govori direktor Libertasa Dubrovnik Ante Vojvodić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vožnju svima za nula kuna Grad treba financirati. Već sada svog javnogprijevoznika na godišnjoj razini subvencionira s 19 milijuna kuna. Za besplatan prijevoz trebalo bi godišnje osigurati 30 milijuna kuna.

"A to bismo namakli iz ovih drugih izvora prihoda i od parkinga, od kruzerskih taksa i ostalih taksa i sigurno bismo mogli zatvoriti tu financijsku konstrukciju", objasnio je gradonačelnik.

Limitiranje taksija na 500 vozila, besplatan javni prijevoz i zabrana prometovanja svima oko stare jezgre, siguran je Franković, riješilo bi Grad gužve. Samo još treba pomaknuti stvari s ideje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo