Nakon što je u Zagrebu u srijedu došlo do iskakanja tramvaja iz tračnica, što je uzrokovalo probleme u prometu, građani su upozorili da vozači drugih tramvaja nisu bili na vrijeme obaviješteni o onom što se dogodilo pa nije došlo do preusmjeravanja.
No, u Sindikatu ZET-a tvrde kako to nije baš tako jednostavno, jer su sustav na koji su umreženi tramvaji i glavni dispečerski centar te informatički sustav stari 13 godina i ne funkcioniraju najbolje.
40 milijuna kuna za novi sustav
Potvrđuju to i u samom ZET-u, ali odmah i najavljuju skoro raspisivanje natječaja teškog 40 milijuna kuna s kojima bi se trebao nadograditi i modernizirati sustav za nadzor i upravljanje prometa.
Večernji list piše kako će novi sustav konkretno uvesti i javljanje preko razglasa putnicima promjene u ruti ili vrijeme kašnjenja, dogodi li se nepredviđena situacija, a u tristotinjak vozila sami će Zagrepčani na displejima moći pratiti kretanje tramvaja na digitalnoj karti.
Drugim riječima, u vozila će se postaviti ekrani na kojima će biti vidljiv shematski prikaz položaja tramvaja u odnosu na stajališta na trasi linije, a uz to, prikazivat će se i moguća presjedanja, odnosno spojevi s drugim tramvajima.
Praćenje gužvi
Na ekranima će biti vidljive i informacije o stanju u prometu, dok će se putnicima preko zvučnika moći obratiti djelatnici iz dispečerskog centra. Vozači će također biti umreženi.
Ono što se također planira jest da djelatnici ZET-a u svako vrijeme mogu javiti stanje u svom tramvaju i autobusu, odnosno ima li gužvi ili nema, kako bi se na liniju moglo poslati dodatno vozilo.