Koronakriza je pogodila čitav svijet na svim područjima pa tako i automobilsku industriju. U Hrvatskoj je u samo četiri mjeseca zabilježen enorman pad prodanih osobnih vozila, pokazuju podaci Promocije Puls o novoregistriranim automobilima.
U prva četiri mjeseca ove godine u Hrvatskoj je prodano11.113 automobila. U siječnju 3717, u veljači nešto manje - 3588, u ožujku, kada je koronakriza već počela, 2724, a u travnju samo 1084 automobila.
Što se tiče automobliskih marki, Volkswagen prednjači po broju prodanih automobila - u četiri mjeseca prodano ih je 1865. Slijedi Škoda s 1674 prodanih automobila, treći je Renault sa 739 prodanih automobila. Četvrto, peto i šesto mjesto zauzeli su redom Dacia, Hyundai i Kia.
Očekivano, najveći broj prodanih vozila zabilježen je u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji, zatim u Krapinsko-zagorskoj te u Sisačko-moslavačkoj županiji.
Unatoč teškoj krizi koja je pogodila cijeli svijet, u Hrvatskoj su prodani i jedan Lamborghini, jedan Bentley, te čak 10 vozila marke Tesla.
U odnosu na prošlu godinu zabilježen pad od 47%
(Promocija Puls)
Kada bismo usporedili ove podatke s istim razdobljem prošle godine, vidjeli bismo da je pad novih registracija, a time i prodanih automobila 47 posto. Naime, do 1. svibnja prošle godine prodana su 20.772 automobila - samo u travnju prodana su 8633 (ovogodišnji travanj dakle bilježi gotovo 90-postotni pad).
Ti rezultati, premda očekivani, definitivno su još jedan udar na državni proračun koji se od prodaje automobila puni osim PDV-om, još i posebnim porezom, odnosno visokim trošarinama.
Najprodavaniji modeli automobila ove godine su Škoda Octavia, Volkswagen Golf i Volkswagen T-Cross.