Od ove jeseni na temelju odluke donesene 2018. informatika po prvi put postaje izborni predmet u razrednoj nastavi za što je osigurano dodatnih 15 milijuna kuna za opremanje područnih škola. Dosad je ona bila obvezna u 5. i 6. razredima svih osnovnih škola.
Za nastavu izborne informatike predviđeno je 70 sati nastave godišnje i za tu je namjenu predviđeno dodatno opremanje 1.137 područnih škola u iznosu od 15.334.000 kuna, a sredstva će se namjenski dodijeliti matičnim osnovnim školama koje će samostalno provoditi nabavu hibridnih računala za područne škole, izvijestili su iz Ministarstva. Podsjećaju da je ranijim ulaganjem u matičnim osnovnim školama opremljena barem jedna nova informatička učionica.
"U međuvremenu smo donijeli nove kurikulume, opremali škole, novi su udžebnici, napravljena je digitalna transformacija škola'', poručuje ministrica obrazovanja Blaženka Divjak.
Cilj digitalne transformacije je, ističeDivjak, da učenici steknu vještine koje su im potrebne kako bi se snašli i prilagodili svakoj situaciji u svijetu koji se neprestano mijenja.
''Unatoč velikim otporima, kočničarima i kritičarima pozalo se da digitalna transformacija bila odlična odluka i da nam je sada omogućila nastavu na daljinu. Sigurna sam da će to doprinijeti boljim prilikama za sve naše učenike u njihovom životu", poručila je Divjak u video poruci koju je objavila na Facebooku.
Uz ulaganja u realizaciju kurikularne reforme, za opremanje škola osiguran je iznos od 36 milijuna kuna. Kako područne škole do sada nisu opremane informatičkom opremom, iz podataka prikupljenih od osnovnih škola utvrđeno je da postoje potrebe za dodatnim opremanjem područnih škola kako bi se od školske godine 2020./2021. omogućila realizacija izborne informatike u razrednoj nastavi u svim osnovnim školama.
Uvođenje izborne informatike u razrednu nastavu temelji se na odluci o kurikulumu za informatiku iz 2018. godine, a ovisno o interesu učenika za izborni predmet informatike, odnosno projekciji potrebnog broja sati i potrebnog broja učitelja, Ministarstvo će odobravati nova zapošljavanja ili povećanje opsega poslova kojima se mogu zadužiti i postojeći učitelji.