Tvrtka Bugatti Rimac na jednom od najvažnijih automobilskih događaja, The Quail: A Motorsports Gathering, koji se održao u Kaliforniji, predstavila je automobil Nevera R.
Osmišljen je kao agresivni alter ego Nevere te predstavlja prijelaz s hiper GT automobila u hiper sportski automobil. Kao što mu govori ime, razvoj Nevere R slijedi filozofiju brenda Rimac: Radical (radikalan), Rebellious (buntovan), Relentless (neumoljiv).
Ima nove napredne kočnice, novi baterijski sustav usmjeren na performanse, novu generaciju Rimac sustava All-Wheel Torque Vectoring te dostupnih 2107 konjskih snaga. Osmišljena je za uzbudljivu vožnju i savladavanje zavoja. Broj proizvedenih automobila bit će ograničen na do 40 primjeraka diljem svijeta, a početna cijena je 2.3 milijuna eura.
"Kada smo razvijali Neveru, važan dio zadatka bio je da automobil bude Grand Tourer. Potrudili smo se da bude prostran i udoban automobil, koji predstavlja ravnotežu između uzbudljivosti i iskoristivosti, intuitivnog upravljanja. Konačni je proizvod savršeno uspostavio tu ravnotežu: dobili smo automobil vrhunskih performansi koji je postavio brojne svjetske rekorda i može se udobno voziti tisućama kilometara preko različitih kontinenata. Bila je to prekretnica na tržištu hiperautomobila: prvi električni hiperautomobil koji predvodi novu generaciju i postavlja ljestvicu za performanse na novu razinu. No neprestano smo ga prilagođavali željama kupaca, od kojih su mnogi željeli automobil koji naglašava Neverinu sposobnost savladavanja zavoja zahvaljujući ugrađenoj naprednoj tehnologiji. Naš odgovor na to je Nevera R: posjeduje DNK rekordne Nevere, ali je brži i fokusiraniji", poručio je Mate Rimac, glavni izvršni direktor Grupe Rimac.
Nova Nevera R ima i nove gume, Michelin Cup 2, zbog kojih je ukupno podupravljanje (understeer) smanjeno za 10 posto, bočno prianjanje (lateral grip) povećano je za 5 posto, a vrijeme kruga (lap time) na stazi za testiranje upravljivosti Nardo sniženo je za 3,8 sekundi. Takvom kombinacijom negativnog bočnog nagiba kotača, jačeg prianjanja novih guma i dodatnog downforcea, Nevera R u stanju je prkositi zakonima fizike kao nikada do sada.
Isto tako, nova Nevera donosi poboljšane performanse i još veći naglasak na povratne informacije samome vozaču. Zahvaljujući novoj generaciji sustava Rimac All-Wheel Torque Vectoring (R-AWTV), novi automobil omogućuje oštrije, čvršće skretanje u zavojima. Jači downforce pruža veću stabilnost i bočne performanse, te postavlja nove standarde kada je riječ o uzbudljivosti vožnje po zavojitim cestama, a povremeno i po trkaćim stazama. Drift način vožnje prilagođen je novim gumama, dok je upravljački sustav dorađen za oštriju reakciju i jasnije povratne informacije vozaču.
"Automobil dolazi opremljen novom generacijom Rimac Technology baterijskog sustava od 108 kWh, i koristi najsuvremeniju tehnologiju za pružanje više snage i učinkovitosti u novom i lakšem 'pakiranju'. Osim toga, uz dostupnih 2107 konjskih snaga, Nevera R donosi i brže pravocrtne performanse od dosadašnje Nevere, postižući brzinu do 300 km/h za čak 8,66 sekundi. Nove karbonsko-keramičke kočnice EVO2 sa slojem silikonske matrice povećavaju performanse pri zaustavljanju, te unaprjeđuju hlađenje i istrajnost pri uporabi", rekli su iz Grupe Rimac.
Ovo su brojke koje karakteriziraju performanse Nevere R:
- najveća brzina: 350 km/h (412 km/h uz nadzor proizvođača)
- 0 – 60 mph: 1.74 s
- 0 – 100 km/h: 1,81 s
- 0 – 200 km/h: 4,38 s
- 100 – 200 km/h: 2,46 s
- 0 – 300 km/h: 8,66 s
- 1⁄4 milje: 8,23 s
POGLEDAJTE VIDEO: Robotaksi koji se nije pomaknuo kad ga je Rimac zvao, isprobali Plenković i Tomašević