SVEMIR: Male laži (Samizdat) /

Tuga američkog juga i Tin Ujević na najzrelijem albumu zagrebačkog Svemira

Image
Foto: Foto: Martina Uzelac

Tekstualno, Zvonka i dalje iskazuje izniman talent za pretvaranje svakodnevnih, po ničemu posebnih prizora u lijepe poetske minijature, što njezina intimna promišljanja o životu i ljubavi čine univerzalnim i bliskim bilo kome od nas

28.5.2016.
15:23
Foto: Martina Uzelac
VOYO logo

Osim s vlastitim bendom Svemir, Zvonka Obajdin je privukla pozornost i kao ključna figura u pokretanju „Bistroa na rubu šume“, kompilacija koje su kantautore s akustarama izvukle iz anonimnosti i pretvorile u homogenu i medijski solidno popraćenu scenu. Svakim novim albumom Svemira, međutim, Zvonka se sve više udaljava od tog „bistroa“ i polako pretvara u najzanimljiviju regionalnu  „polaznicu škole“ Grama Parsonsa, Tima Hardina i ostalih koji su stvarali „kozmičku američku glazbu“, kao i njihovih americana nasljednika.  „Male laži“ tako otvara istoimena pjesma koja, kao i naredna, pomalo nedorečena „Iz daljine“, u sjećanje doziva radove velikih Cowboy Junkies s čijom pjevačicom Margo Timmins Zvonkin vokal dijeli dosta sličnosti. „Vrijeme“ autorski potpisuje cijeli bend, no prva među jednakima u toj je skladbi svakako gitaristica Saša Dokmanović koja obične midtempo balade obogaćuje psihodelijom, bluesom, „zvonjavom“ Byrdsa pa čak i indie -rockom. Njezina gitara istovremeno se nadmeće i savršeno nadopunjuje s violinom Ivane Žabkar u „Kasno (Indian Summer)“ i „Dunjinoj pjesmi“, no u sviračkom smislu ipak su najdalje dobacili prilikom uglazbljivanja Ujevićeve „Pobratimstvo lica u svemiru“ koju do vrhunca dovodi noiserski bučni, gotovo atonalni solo Ivana Ščapeca iz upokojenih Vlasta Popić. Vrijedi spomenuti i „Zimsku“, novu verziju jedne od manje interesantnih pjesama s debija, koju je kombinacija živog bubnja i programminga pretvorila u najboljih četiri minute „Malih laži“. Tekstualno, Zvonka i dalje iskazuje izniman talent za pretvaranje svakodnevnih, po ničemu posebnih prizora u lijepe poetske minijature, što njezina intimna promišljanja o životu i ljubavi čine univerzalnim i bliskim bilo kome od nas. Nepotrebna i prilično nerazrađena obrada Cureove „Catch“ na kraju je ispala i jedini pravi promašaj albuma koji jasno pokazuje koliko je Svemir, u svega nekoliko godina postojanja, sazrio i napredovao.

Ocjena: 8/10

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo