''Kad mi je opsovao sve po spisku do ne znam kojeg koljena, pukla sam. Ostali kupci, koji su stajali u blizini, isprva su bili zatečeni, a onda su se i oni uskomešali, počeli mu govoriti je li normalan, da koji mu je bog, da me pusti na miru da radim svoj posao, ali on nije prestajao. Počeo je urlati i na njih... Suze su mi samo kliznule, nisam više mogla izdržati. Bio je tko zna koji po redu toga dana'', prepričala je za Slobodnu Dalmaciju mučno iskustvo splitska prodavačica I. R. iz jedne od trgovina velikog trgovačkog lanca, koja svakodnevno, između svega ostalog, s kupcima muku muči oko nošenja maski.
One koji se tome opiru dužna je upozoriti, a kada to i učini, ljubaznim i strpljivim tonom, najčešće ostane osupnuta njihovim bijesnim prigovorima ili, kao u ovom slučaju, salvom uvreda.
''Ne mogu više izdržati, predugo traje ovo s koronom. Nekad imam osjećaj da ludim. Poslodavci nas 'taru' s prometom, a kupci se sve više iživljavaju. Puno ih je nervoznih, kao da su na nekom rubu i samo čekaju na kome će se iskaliti'', požalila se I. R., govoreći kako sve više njezinih kolegica, uglavnom potplaćenih, proživljava slične situacije na poslu.
Ne preostaje im ništa drugo nego trpjeti, a u iznimnim situacijama, kada njihovo stanje, zbog stresa i opterećenosti poslom, već ozbiljno vodi k odlasku na bolovanje, i požaliti se nadređenima ili sindikalnim povjerenicima.
Da su tenzije u trgovinama na relaciji kupac-prodavač u posljednje vrijeme povišene, upozorava i Zlatica Štulić, predsjednica Sindikata trgovine Hrvatske (STH), navodeći kako od izbijanja pandemije uočavaju značajan porast verbalnog i psihičkog maltretiranja radnika u maloprodaji.