Rast potrošnje /

Trgovci već trljaju ruke: Uskrsna košarica na razini prošlogodišnje - evo koliko ćemo potrošiti!

Image
Foto: Kristina Stedul Fabac/Marko Jurinec/PIXSELL

Cijene potrošačkih košarica za uskrsne blagdane bit će na razini prošle godine

14.4.2019.
12:10
Kristina Stedul Fabac/Marko Jurinec/PIXSELL
VOYO logo

Uskrsni blagdani otvaraju turističku sezonu u Hrvatskoj i donose rast potrošnje, to je već tradicionalno razdoblje u kojem hrvatski građani nešto više troše, a cijene potrošačkih košarica su na razini prošlogodišnjih, priopćili su iz Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Cijene potrošačkih košarica za uskrsne blagdane bit će na razini prošle godine, tako se skromnija procjenjuje na 550 kuna, srednja na 1000, a bogatija na 1500 kuna. Sadržaj triju košarica najviše se razlikuje po vrsti i cijeni glavnih namirnica - ribi i mesu, te o uvrštenosti slatkiša, grickalica i pića, kažu iz HGK.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Uskrsni blagdani su već tradicionalno razdoblje u kojem građani nešto više troše, a kako ove godine kalendarski padaju krajem travnja očekujemo da će obilježiti početak turističke sezone, što će dodatno utjecati na povećanje potrošnje“, istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Dodaje kako realni promet u trgovini na malo raste i na mjesečnoj i na godišnjoj razini. Tako je u veljači 2019. u odnosu na veljaču 2018. godine porastao za 8,7 posto, što je najbrža stopa rasta od kolovoza 2007. godine. Time je nastavljen uzlazni trend u trgovini na malo koji u kontinuitetu traje već 54 mjeseca, kažu iz HGK.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Na poboljšanje kupovne moći potrošača u posljednjim su godinama utjecaj imale povoljnije promjene oporezivanja plaća. Pozitivan utjecaj na potrošnju donijela su i povoljnija kretanja maloprodajnoga prometa, kao i rekordna turistička sezona“, ocijenila je Ravlić,

Uz očekivanu dinamiku realnoga rasta, razina maloprodajnoga prometa u 2019. godini bila bi veća za 0,3 posto u odnosu na razinu prometa iz 2008. godine, čime bi se nakon dugih 11 godina dosegla razina prometa u trgovini na malo iz 2008. godine, dodala je.

„Uskrsni su blagdani i prilika da se na blagdanskom stolu nađe što više kvalitetnih domaćih proizvoda, jer podržavajući domaću proizvodnju, jačamo vlastiti gospodarski ciklus“, zaključila je direktorica Sektora za trgovinu HGK Ravlić. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo