TRGOVAČKI CENTRI RJEŠAVAJU SE VIŠKA HRANE I KOZMETIČKIH PROIZVODA: /

Evo kako proći i do 70 posto jeftinije

Image
Foto: Pixsell
16.1.2018.
18:42
Pixsell
VOYO logo

Hrvatska ima problem s bacanjem hrane. Naime, godišnje se po stanovniku baci sto kilograma hrane, unatoč praznim policama socijalnih samoposlouga i krcatim pučkim kuhinjama i domovima za beskućnike. Osim potrošača, hrane se rješavaju i trgovci. Iako je doniranje prehrambenih artikala već dvije godine oslobođeno PDV-a, hrpa hrane se i dalje baca.

Trgovci navode nekoliko problema - kažu kako im zakon nije najjasniji, ne znaju gdje bi skladištili proizvode koje bi donirali i slično. Rješenje su pronašli u prebacivanju hrane pred istekom roka trajanja u izdvojene košare i hladnjake u trgovine. Ovisno o datumu upotrebe, takvi proizvodi mogu biti jeftiniji i do 70 posto. Mnogi kupci koriste tu mogućnost, posebno kad se radi o sporo kvarljivim proizvodima čija kvaliteta i ispravnost nije upitna. Na primjer, suha tjestenina nakon datuma 'najbolje upotrijebiti do' može se koristiti još mjesecima, a isto vrijedi i za kavu, rižu, pekmeze, kiselo povrće, brašno, šećer, konzerviranu hranu...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Razlika između 'upotrijebiti do' i 'najbolje upotrijebiti do'

Što se tiče oznaka trajanja, postoji 'upotrijebiti do' i 'najbolje upotrijebiti do'. Prva znači da nakon proteka tog roka hranu treba baciti jer nije sigurna po zdravlje, dok 'najbolje upotrijebiti do' označava rok do kojeg proizvođač tvrdi da je hrana najkvalitetnija, a može se konzumirati još danima, tjednima ili mjesecima.

'Snižavaju se cijene različitih kategorija proizvoda poput svježeg mesa, mliječnih proizvoda, artikala s odjela delikatesa te pakirane hrane, koji se i posebno izlažu kako bi bili uočljiviji kupcima. Primjerice, pakirana hrana stavlja se na sniženje od 50 posto, i to mjesec dana prije isteka roka trajanja, a cijene gotovih jela s gastronomskih odjela i proizvoda iz pekarnice snižavaju se na dnevnoj bazi nekoliko sati prije kraja radnog vremena', rekli su iz Konzuma za Slobodnu Dalmaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ljude najviše interesira meso na sniženju

Kupce pritom najviše interesiraju mesni proizvodi koji su i dalje u redu za konzumaciju, a sniženi su bar 50 posto. Pureći odresi u pakiranju od 300 grama tako koštaju 39 kuna, dok se prije isteka roka trajanja mogu kupiti za 20 kuna.

'Praksa je takva da se, dakle, dan prije naznačenog roka trajanja meso izdvaja, odnosno označava kao proizvod snižen za minimalno 50 posto. Ako se to meso nije prodalo do dana kad mu definitivno istječe rok, iza podne se ono već priprema u Caritasovim pučkim kuhinjama jer je, naravno, sigurno za konzumaciju. Nakon isteka roka hrana se mora baciti', kažu u Konzumu.

Zbog namirnica na sniženju baca se manje hrane

I u Sparu su zbog interesa kupaca za takvim proizvodima umanjili količinu bačene hrane.

'Zakonom o zaštiti potrošača propisano je na koji način moraju biti označeni proizvodi koji su pred istekom roka trajanja. U našim trgovinama su postavljene košare, odnosno frižideri za namirnice koje zahtijevaju hladni režim, a u kojima su jasno označeni artikli sniženi zbog isteka roka trajanja. Proizvodi se snižavaju 25 posto i 50 posto, ovisno o vrsti proizvoda i količinama. Datum s kojim počinje sniženje također ovisi o vrsti proizvoda', rekla je voditeljica Odnosa s javnošću u Sparu, Nives Fett.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kozmetika na sniženju

I neke drogerije imaju asortiman pred istekom roka trajanja, a među njima je i DM. Prehrambene i kozmetičke proitvode snižavaju 60 posto ako je do isteka roka trajanja preostalo 30 dana,. Ukoliko do krajnjeg roka uporabe ima još 60 dana, proizvodi su jeftiniji 30 posto.

'Proizvodi se ne moraju nužno izdvojiti s redovne police dva mjeseca prije isteka roka trajanja, no moraju biti označeni posebnom etiketom na kojoj je naveden krajnji rok trajanja, postotak sniženja, te stara i nova (snižena) cijena. Kupci dobro reagiraju na ovakva sniženja, posebno kad je riječ o proizvodima koje će brzo iskoristiti. Na primjer, češće se kupuju prehrambeni proizvodi poput namaza i žitarica, kozmetički proizvodi koji se mogu potrošiti u brzom roku te kozmetički proizvodi čija je redovna cijena viša od prosjeka', naglasila je Vesna Manojlović, menadžerica za asortiman u DM-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo