Podsjetimo, Hrvatska vojska je već imala problema s MiG-ovima, kojima se sad već bliži 30 godina starosti. Najozbiljnija se nesreća dogodila u rujnu 2010. godine kad su se dva MiG-a 21 sudarila u letu na vojnoj vježbi. Krhotine su tada teško ranile Mariju Klipu koja je radila u polju. Klipi ruka više ne funkcionira ni nakon deset operacija, te traži odštetu od države od 1,2 milijuna kuna.
U utorak je MiG-21 Hrvatskog ratnog zrakoplovstva imao još jednu nezgodu, kad je poklopac kabine ispao u letu s visine od oko 800 metara. Srećom, u toj nesreći nitko nije stradao, iako je moglo biti i ozbiljnih posljedica jer je poklopac kabine ispao u letu s visine od oko 800 metara.
Borbene avione trebamo da čuvamo naše nebo
Bivša ministarica obrane Željka Antunović nije htjela za Danas.hr komentirati konkretnu nesreću, kazavši kako se nesreće uvijek događaju i da ne zna što je uzrok ove posljednje, ljudska greška ili 'zamor materijala'.
Na pitanje misli li da bi Hrvatska trebala odustati od držanja borbenih zrakoplova ili kupiti nove MiG-ove (ili već neke druge borbene zrakoplove), kaže:
"Ta odluka je donesena davno da se neće ukidati taj dio HRZ-a, tj. borbenih aviona. Na bazi odluke da će se zadržati borbeno zrakoplovstvo donesene su i neke druge odluke, Hrvatska se obvezala NATO-u da ćemo sami nadgledati sigurnost našeg neba, pa ako bi se promijenila odluka o borbenim avionima, trebalo bi rješavati druge probleme koji bi se otvorili".
'Trebalo ih je ukinuti'
"Da sam ja mogla odlučivati o tome zalagala bih se da se ukinu borbeni zrakoplovi, bez obzira na tradiciju, vrsne pilote itd. Mislim da treba biti realan, ali sad je kasno o tome pričati... Ni mediji ni građani nisu se time bavili kad se time trebalo baviti", dodala je Antunović.
Inače, Hrvatsku sad čeka odluka hoće li postojeće MiG-ove dati u zahtjevni remont ili će kupiti nove borbene zrakoplove. Za ove današnje MiG-ove u HRZ-u bilo je predviđeno da će 2010. godine otići u mirovinu jer će im isteći vijek uporabe, no potom je odlučeno da će ista flota biti zadržana najmanje do 2013. godine - bez da je najavljeno ikakvo ulaganje u eventualni remont tih aviona.