S obzirom na oglase na društvenim mrežama u kojima u Zagrebu i
Rijeci traže radnike te građevinska zemljišta i komercijalne
nekretnine s parkingom u gradovima s više od 10.000 stanovnika,
pitanje je dana kad će hrvatsko tržište postati bogatije za još
jedan veliki međunarodni trgovački lanac – Eurospin.
Riječ je klasičnom talijanskom diskonteru s više od 1000
prodavaonica u Italiji i 80-ak u Sloveniji, s oko 7000 radnika,
rekordnih 4,7 milijardi eura prihoda i 184 milijuna eura dobiti u
2017. To je daleko od vodećih 10 igrača u Europi, među kojima
prednjači Schwarz grupa s Lidlom i Kauflandom u portfelju, piše
Večernji list.
No, na kompetitivnom hrvatskom tržištu, na kojemu je 10 najvećih
lani ostvarilo 38,7% ukupnih prihoda u maloprodaji i drži više od
80% tržišnog udjela, Eurospinov koncept „harddiskontera“ poput
PennyMarketa, Aldija ili Hoffera, nekima će sigurno pomrsiti
računicu. Specijaliziran za diskontnu prodaju prehrambenih
proizvoda i svakodnevnu kupnju, Eurospin se od ostalih takmaca u
Europi razlikuje po tome da prodaje isključivo svoje robne marke.
U njegovim trgovinama nema klasičnih brendova koji se nalaze u
ostalim trgovačkim lancima, već samo oni koje je njegov tim
plasirao putem mreže odabranih partnera. Kompanija je
prilagodila format diskont trgovine proizvodima u skladu s
okusima i tradicijom pojedinačnih tržišta, kako to danas dijelom
radi i Lidl, a ta se formula, kako sami tvrde, brzo pokazala
pobjedničkom, prvo u Italiji, a potom i u susjednoj
Sloveniji.
Izvjesno je da bi na našem tržištu mogao osvanuti i PennyMarket
REWE International grupe koja je Billu na našem tržištu prodala
Sparu, no u nas je još uvijek prisutna s drogerijskim lancem
Bipa, piše
Večernji list.