TRAMVAJ SLAVI ROĐENDAN: /

ZET časti Zagrepčane besplatnom vožnjom u oldtimerima cijeli dan

Image
Foto: ZET

Prije točno 124 godine, ispred Tehničkog muzeja u Zagrebu, u promet je krenuo prvi gradski tramvaj. Njime je upravljao vozač Ferdo, uz pomoć konduktera Vida, a tramvaj je vukao konj Belko.

5.9.2015.
15:28
ZET
VOYO logo

Danas glavnim glradom prometuje više od 350 tramvaja i oko 500 autobusa. Povodom 124. godišnjice organiziranog javnog prijevoza, Zagrebački električni tramvaj odlučio je u promet ponovno pustiti dva tramvaja iz 1923. i 1940. godine. Vožnja je u njima besplatna, kao i u turističkom vlakiću, karakterističnog izgleda i plave boje, koji svakodnevo prometuje po Trgu bana Jelačića.

Image
Foto: ZET

Prvi su tramvaje vukli konji, jer nije bilo struje. Početkom 20. stoljeća Zagreb se počeo snažnije razvijati. Električni tramvaj tada je već vozio u brojnim europskim i svjetskim velegradovima, ali i u Hrvatskoj, pa Zagrepčani zahtijevaju da se konjski pogon zamijeni električnim. No, valjalo je čekati električnu centralu, koju je Zagreb dobio 1907. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: ZET

Danas se tramvajima i autobusima, svakodnevno, u Zagrebu vozi nešto manje od milijun putnika. Većina tramvaja novijeg je datuma, a najlijepše, niskopodni tramvaj TMK 2200, je proizvela domaća tvrtka. Rođendanu ZET-a prisustvovala je najstariji vozač tramvaja Stanko Soldo i prva vozačica autobusa Nevenka Bišća. Dvoje ZET-ovih veterana pustili su u besplatnu vožnju old timer tramvaje i turističke vlakiće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo