Tko ide 'preko grane' u šoping?

Kupovina preko granice dugogodišnja je navika velikog broja Hrvata.

27.2.2012.
14:03
VOYO logo

Odlazak Hrvata u kupnju u susjedne države varira. Podaci za kriznu 2011. godinu pokazuju da postoji stabilan segment od oko 15 posto naših građana koji se gotovo redovito opskrbljivali prvenstveno u najbližim susjednim zemljama. U istraživanju koje je proveo GfK promatrali su se veljača, srpanj, listopad i studeni prošle godine.

Što se tiče regija, u nabavu preko granice najčešće odlaze stanovnici Istre, Primorja, Gorskog kotara i Slavonije. Prednost blizine granice najbolje koriste Slavonci, vjerojatno prvenstveno zbog povoljnijih cijena, te Istrijani, također zbog povoljnijih cijena, ali i bolje ponude.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istraživanje pokazuje da u šoping u inozemstvo najrjeđe odlaze stanovnici s područja Zagreba i okolice, te Dalmatinci.

Što se tiče primanja, najzastupljeniji su građani koji mjesečno zarađuju od 5.500 do 8.000 kuna, te oni čije se primanja kreću između 3.500 i 5.500 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ide se po odjeću, obuću i higijenske potrepštine

A što traže kupci proizvoda izvan naše granice? Što najčešće kupuju? U sva četiri snimljena intervala na prvom su mjestu bili odjeća i obuća (između 55 i 67 posto ispitanih kupilo je neki odjevni predmet ili obuću).

Potom slijede proizvodi osobne higijene (24 do 28 potom), razna sredstva za čišćenje u kućanstvu (od 22 do 31 posto), meso i mesne prerađevine (od 13 do 27 posto), mlijeko i mliječni proizvodi (od 19 do 26 posto), bezalkoholna pića (od 25 do 29 posto), kava (od 21 do 39 posto), cigarete (od 27 do 43 posto). U manjoj mjeri kupovalo se još i lijekove, ali i bijelu tehniku, elektroniku, namještaj.

Bilo bi zanimljivo znati koliko su Hrvati ostavili novca u trgovinama u inozemstvu, no taj podatak ovo istraživanje nije otkrilo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike