TKO ĆE BITI POBJEDNIK DRUGOG KRUGA IZBORA? /

Milanović se podosta približio Kolindi, ali jedan drugi kandidat zadaje joj veće probleme

Image
Foto: Pixsell

A svaki od tih potencijalnih predsjedničkih kandidata od ponoći može krenuti u prikupljanje 10 tisuća potpisa koliko im je potrebno za kandidaturu

21.11.2019.
20:35
Pixsell
VOYO logo

Večeras je objavljeno najnovije istraživanje o drugom krugu predsjedničkih izbora. Anketu je za HRT provela agencija Promocija plus od 14. do 18. studenog prema načelu cijela Hrvatska jedna izborna jedinica.

Da je prije četiri dana održan drugi krug izbora, Kolinda Grabar-Kitarović osvojila bi drugi predsjednički mandat s 3,1% posto glasova više od Zorana Milanovića. HDZ-ova kandidatkinja osvojila bi 49,2%, a SDP-ov kandidat - 46,1%.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No Zoranu Milanoviću, HRejting bi mogao pobuditi optimizam jer pokazuje da mu je u odnosu na prošli mjesec potpora porasla za gotovo 2% (1,98%), a Kolindi Grabar-Kitarović za 0,25%. S obzirom na trenutačnu razliku između dvoje anketnih favorita, neodlučni bi birači i dalje mogli biti presudni. Ali ne još dugo, s obzirom na trend smanjivanja njihova broja iz mjeseca u mjesec.

Tako je njihov broj u odnosu na listopad opet pao, i to za više od 2% (-2,23%), pa je neodlučnih tek malo više od 4 i pol posto (4,67%).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pobjedi Kolinde Grabar-Kitarović poprilično bi pridonijeli birači Miroslava Škore. U drugom bi krugu dobila glas 2/3 njih (63,2%). Približno jednako toliko (65,8%), ali Kolakušićevih glasova, otišlo bi Zoranu Milanoviću.

Image

07.09.2019., Bjelovar - Na sajamskom prostoru u Gudovcu traje 27. po redu medjunarodni Jesenski sajam. Sajam je posjetio i predsjednicki kandidat Zoran Milanovic. Photo: Damir Spehar/PIXSELL

Neizvjestan sraz sa Škorom

Anketa pokazuje i da bi aktualnoj predsjednici sraz sa Zoranom Milanovićem ipak bio nešto komotniji nego onaj s Miroslavom Škorom. I tu, istina, izlazi kao pobjednica, ali s trenutačnom razlikom od svega 2,6%.

Otegotna okolnost Kolindi Grabar Kitarović u srazu s Miroslavom Škorom je i pad biračke potpore u odnosu na listopad za više od 2,5%(-2,68%), dok je on sitno, ali ipak rastao (+0,13%), pa tako u konačnici dolazimo do 46,7% - Kolinda Grabar Kitarović, 44,1% - Miroslav Škoro.

Polovica (51,0%) Milanovićevih i 2/3 (60,8%) Kolakušićevih birača iz 1. kruga, u drugom bi izabrali Škoru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koji bi se kad bi u tom krugu za protivnika imao Zorana Milanovića, mogao proglasiti predsjednikom.

Pobijedio bi s razlikom od 4% (3,8%). Škoro bi dobio gotovo polovicu (49,8%), a Zoran Milanović točno 46% glasova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Škori skloni birači HDZ-a

Na pobjedi u ovom srazu, Škoro bi ponajprije mogao zahvaliti HDZ-ovim, odnosno biračima Kolinde Grabar-Kitarović. Zaokružilo bi ga gotovo 80% (79,4%) njih. Dvije trećine (60,6%) Kolakušićevih, pak, i u ovoj se kombinaciji odlučuju za SDP-ova kandidata.

A kakav je rezultat drugog kruga predsjedničkih izbora ako bi se u njemu sučelili Miroslav Škoro i Mislav Kolakušić?

Ova trenutačno nerealna kombinacija, bila bi idealna za Miroslava Škoru. Kad bi se i dogodilo da ankete tako drastično pogriješe, jedno je sigurno: u duelu Kolakušić - Škoro, neizvjesnosti nema.

S gotovo 17,5% više od protivnika i sveukupno 55% (55,1%) osvojenih glasova, Škoro bi proglasio pobjedu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Zarko Basic/PIXSELL

18.06.2018., Zagreb - U koncertnoj dvorani Vatroslav Lisinski odrzan je tamburaski koncert pod nazivom "Udri muski". Miroslav Skoro Photo: Zarko Basic/PIXSELL

Neodlučnih 7 posto

Kolakušića bi, pak, zaokružilo manje od 38% (37,7%) birača. Oni neodlučni kojih je trenutačno oko 7% (7,2%), ovdje ne bi imali nikakav utjecaj na rezultat.

A svaki od tih potencijalnih predsjedničkih kandidata od ponoći može krenuti u prikupljanje 10 tisuća potpisa koliko im je potrebno za kandidaturu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za to imaju 12 dana i to samo na obrascima Državnog izbornog povjerenstva, donosi HRT.

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo