barba jadrolinije /

Tijatom su išli u rodilište, a studenti bi se njime vraćali kao doktori ili inženjeri. Nakon 68 godina ide u mirovinu

Image
Foto: Duško Jaramaz/Pixsell

Otočani su pokrenuli peticiju kojom žele sačuvati Tijat koji bi ove godine trebao odvesti zadnji put svoju liniju prema otocima. Već ranije predložen je za upis u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske

9.6.2023.
16:28
Duško Jaramaz/Pixsell
VOYO logo

Jedan od najpoznatijih i najstarijih putničkih brodova u floti Jadrolinije, Tijat, u srpnju bi trebao biti povučen iz aktivne plovidbe nakon 68 godina vjernog služenja.

Tijat je jedan od tri brata generacije 1954. koji su sagrađeni u splitskom brodogradilištu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovi brodovi, nazvani Karlovac, Valjevo i Ohrid, izgrađeni su s namjerom da služe linijskoj plovidbi i manjim lukama.

Image
Foto: Duško Jaramaz/Pixsell

Valjevo u ratu mijenja ime u Ozalj, a Ohrid se od 1997. zove Tijat, po otoku koji mu već desetljećima čuva bok na njegovoj plovidbi uz Prvić. Sva tri broda i dalje plove, a čak dva s originalnim strojem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Karlovac je danas luksuzni putnički brod pod imenom Emanuel, a Ozalj je nakon umirovljenja postao party-brod Franeša.

Brod koji život znači

Tijat je preplovio cijeli Jadran, ali najviše je vozio na linijama koje su povezivale šibenske otoke s kopnom, Šibenik-Zlarin-Prvić Luka-Prvić Šepurine-Vodice-Šibenik i tako četiri puta na dan.

Image
uvođenje reda /

Gradonačelnik Dubrovnika o zabrani kotačića na prtljazi: 'Nikog nećemo kažnjavati, educirat ćemo'

Image
uvođenje reda /

Gradonačelnik Dubrovnika o zabrani kotačića na prtljazi: 'Nikog nećemo kažnjavati, educirat ćemo'

Tijekom svog dugogodišnjeg djelovanja, Tijat je uvijek bio poznat po svojoj pouzdanosti i točnosti, odolijevajući svim nevremenima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Šibenski otočani kažu da je njihov Tijat "najvoljeniji brod na svitu". Njime su išli u grad, u rodilište, s novorođenim bebama se vraćali kući na otoke, s otoka išli u školu, na posao, vozio ih je i kada su krenuli na studije i vraćao kao inženjere i doktore.

Na njemu se zaljubljivalo, živjelo i uživalo, a kada bi kucnuo posljednji čas s Tijatom su se vraćali na otoke, na vječni počinak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Duško Jaramaz/Pixsell

"Tijat ili bivši Ohrid brod je naše mladosti. Od kada znamo za sebe uvijek vozi Tijat. Bio je brod za sve, i za rađanje i za umiranje i za ići na posao i za ići u školu. Bio je za sve, bio je naš život, sastavni dio našeg života", rekao nam je Zlarinjanin Mladen Tabulov Truta, kojeg smo zatekli na brodu.

Otočani ne daju svoj Tijat

U srpnju će se ovaj kultni brod oprostiti od plovidbe jer mu je istekao certifikat.

Što će biti s njim nakon umirovljenja još uvijek nije poznato. Otočani su složni da ga treba sačuvati pa su okupljeni u Facebook grupi "Tijat u srcu" pokrenuli peticiju pod nazivom "Sačuvajmo TIJAT nakon prestanka aktivne plovidbe u Jadroliniji", kako bi spriječili da brod završi na rezalištu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ja se ovim brodom vozim od 1955. godine. Bila sam u školi u Prvić Luci pa poslije u Šibeniku, tako da sam se svako malo vozila s njim. Mi otočani volimo ovaj brod, on je dio naših života, utkan je u naše živote i neka ostanke kao simbol, kao uspomena, a ne da ode u staro željezo. Neka ostane kako bi se sjećali što je on predstavljao ovim našim otocima", kazala je jedna od stanovnica Prvića.

Image
Foto: Duško Jaramaz/Pixsell

Osim što je omiljen među putnicima i otočanima, Tijat zauzima posebno mjesto i u srcima posade.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, došla su nova i modernija vremena, drugi standardi koje Tijat više ne može pratiti. Svi su toga svjesni i znaju da će dobiti puno moderniji i vjerojatno sigurniji brod, ali Tijat neće biti prežaljen i zaboravljen.

Ideja očuvanja Tijata

"Taj brod je poseban za nas posadu i za putnike. Nema dana da nas netko od putnika ne pita do kad će brod ploviti i što će biti s njime. Nema luke da se netko ne slika s njim, kako domaći tako i turisti. Ipak je veći dio stanovništva odrastao uz taj brod", priča nam kapetan broda Roko Matešić.

Ideja očuvanja Tijata kao plovila u aktivnom stanju naišla je na podršku ravnatelja Muzeja grada Šibenika, Željka Krnčevića.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Duško Jaramaz/Pixsell

On je predložio da brod može postati muzej koji bi turiste i učenike vozio po šibenskom akvatoriju. Ovaj prijedlog otvara mogućnost da Tijat i dalje bude prisutan kao još jedna šibenska atrakcija.

Također, Tijat je 2018. predložen za upis u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske, no Ministarstvo prijedlog još uvijek razmatra.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bilo da se Tijat pretvori u plutajući muzej ili na neki drugi način ostane prisutan u šibenskom akvatoriju, njegova važnost za otočane i turizam ne smije biti zanemarena, piše Paola Bosančić iz Pixsella.

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo